Yhteistyössä Omakotiliitto ja Urakkamaailma.fi

Remonttien keskihinnat paljastettu – remonttien kilpailutuspalvelu Urakkamaailman hintadata kertoo, mitä erilaiset remontit maksavat

Remontin suunnittelu helpottuu huomattavasti, kun tulevan remontin kustannukset ovat paremmin selvillä. Suunnittelun voi aloittaa tutustumalla erilaisten remonttien hintoihin. Heti kun päätös remontin toteutuksesta on tehty, kannattaa remontti kilpailuttaa.

Kilpailuttamalla remontin saat useita tarjouksia, joita pystyt vertailemaan. Samalla oman remontin tarkemmat kustannukset selviävät. Urakkamaailman sivuilta löydät myös Suomen kattavimman remonttihintojen arkiston ja pääset kilpailuttamaan remontin ilmaiseksi.

Jotta remontin suunnittelu olisi entistä helpompaa, kokosimme yhteen Urakkamaailman kautta toteutuneiden remonttien keskihinnat. Hintadata on kerätty tänä vuonna (2023) toteutuneista remonteista, ja niissä on otettu huomioon työn osuus.

Kylpyhuoneremontit

Kylpyhuoneremontit ovat yksi Urakkamaailman kilpailutetuimmista remonttikategorioista. Joskus kylpyhuone uusitaan kokonaan, ja joskus kylpyhuoneeseen saatetaan tehdä vain pientä pintaremonttia uuden laatoituksen tai kylpyhuonekalusteiden osalta. Kylpyhuoneen täysremonteissa eri työvaiheiden hinta voi vaihdella paljonkin, ja kaikki kulut kannattaa eritellä sopimukseen tarkasti.

Katso täältä lisää kylpyhuoneremonttien hintoja.

Keittiöremontit

Keittiöremonttien osalta suosituimmat remontit liittyvät usein uuden valmiskeittiön asentamiseen tai vanhojen pintojen uudistamiseen. Keittiöön voi saada uutta ilmettä esimerkiksi maalaamalla vanhat keittiökaapit, mutta joskus keittiöremontin yhteydessä halutaan myös uusia lattiaa ja muita keittiön ympärillä olevia pintoja. Keittiöremontin kustannuksiin vaikuttaa myös paljon se, vaihdetaanko keittiössä esimerkiksi LVI-kalusteiden tai sähköpistokkeiden sijainteja.

Lisää keittiöremonttien hintoja remontti-arkistossa!

Huoneiston sisäremontit

Erilaisilla pinta- ja huoneistoremonteilla kodin ilmettä saa uudistettua kustannustehokkaasti, erilaiset sisämaalaukset ja lattioiden pintakäsittelyt ovatkin suosittuja remontteja. Huoneistoremonttien osalta tulisi muistaa myös asbestikartoituksen tarve. Asbestikartoitus tulee tehdä rakennuksiin, jotka on rakennettu ennen vuotta 1994, kun rakenteita puretaan. Asbestipurun saa tehdä ainoastaan asbestipurkutyöluvan omaava taho, tämän vuoksi asbestipurkutyöt ovat usein kalliimpia kuin normaalit purkutyöt.

Siirry selaamaan lisää huoneistoremontin hintoja

Kattoremontit

Katon osalta korjaustoimenpiteitä ei kannata lykätä, mitä aikaisemmin korjaustarpeisiin puututaan, sitä halvemmaksi remontti yleensä tulee. Katto kannattaakin tarkastaa tasaisin väliajoin, jotta mahdolliset ongelmat havaitaan ajoissa. Eniten Urakkamaailmassa kilpailutetaan pelti- ja huopakattoremontteja, nämä ovatkin yleisimmät kattomateriaalit Suomessa tiilikaton ohella.

Erilaisten kattoremonttien hintoja löydät Urakkamaailmasta.

Julkisivuremontit

Kattoremontin ohella julkisivuremontti on usein sellainen remontti, joka huolettaa kodinomistajaa. Korjaustarvetta voi tulla esimerkiksi sokkelin, rappauksen tai julkisivulaudoituksen osalta, riippuen julkisivun materiaalista. Jos rakenteet ovat kunnossa, riittää julkisivuremontin osalta usein pelkkä kosmeettinen remontti esimerkiksi ulkomaalaus. Rakenteiden kunto kannattaa kuitenkin aina tarkastaa minkä tahansa julkisivuremontin yhteydessä.

Katso lisää julkisivuremonttien hintoja.

Piharemontit

Urakkamaailman kautta etsitään myös paljon tekijöitä erilaisiin piharemontteihin ja huoltotöihin. Suosituimmat pihatyöt liittyvät ulkolaatoituksiin, terasseihin ja salaojiin. Nämä ovatkin yleisesti sellaisia töitä, jotka tulisi jättää ammattilaiselle.

Siirry selaamaan piharemonttien hintoja.

Hyödynnä etusi!

Jäsenetuna Urakkamaailma tarjoaa Omakotiliiton jäsenyhdistysten jäsenille oman asiakaspalvelusähköpostin. Saat vastaukset kysymyksiisi tehokkaasti ja muita asiakkaita nopeammin! Lue lisää edusta >>