Jäsenenä saat neuvontaa, rahanarvoisia etuja ja edunvalvontaa

Jäsenyys kannattaa, koska pienellä jäsenmaksulla varmistat, että saat ajankohtaista ja tärkeää tietoa asumisesta, neuvontaa ja rahanarvoisia etuja! Lue eduistamme lisää näiltä sivuilta.

Neuvontaa

Jäsenemme saavat veloituksetta laki-, rakennus- ,energia-, jätevesi sekä pihasuunnittelu- ja puutarhaneuvontaa. Neuvontanumeron löydät jäsensivuilta tai Omakotilehdestä.

Huoltokirja

Jäsenemme saavat veloituksetta paperisen huoltokirjan tai voivat tehdä omalle kodilleen maksuttoman, sähköisen huoltokirjan jäsentunnuksilla.

Etuja ja alennuksia

Pienen jäsenmaksumme, noin 30 euroa vuodessa, saat helposti takaisin hyödyntämällä yhteistyökumppaneidemme etuja. Tutustu Omakotiliiton ja paikallisyhdistysten etuihin ja ota hyödyt itsellesi!

Jäsenillemme on muun muassa seuraavia etuja:
  • RTV:n myymälöistä alennusta 10‒35 % ja tarjoustuotteistakin aina -5 %
  • Kevätmessuille Helsingissä 2 yhden hinnalla
  • Cramon vuokrakoneista ja laitteista alennusta 20 %.

Omakotilehti

Jäsenenä saat neljä kertaa vuodessa kotiisi Omakotilehden, joka on täynnä kiinnostavaa ja tarpeellista asiaa asumisesta, remontoinnista ja pihanhoidosta.

Jäsensivuilla saat enemmän irti jäsenyydestäsi

Omakotiliiton jäsenenä pääset kirjautumaan jäsensivuille, mistä löydät pientaloasujalle hyödyllisiä sisältöjä. Jäsensivuilla pystyt myös muuttamaan ja täydentämään jäsentietojasi.

Jäsensivuilta löytyy mm.
  1. Sähköinen jäsenkortti, jolla voit hyödyntää rahanarvoisia jäsenetuja
  2. Lakineuvontavastaukset yleisimpiin pientaloasujaa kiinnostaviin kysymyksiin

3. Sähköinen lakineuvontalomake
  4. Sähköinen puutarhaneuvontalomake
  5. Neuvonnan puhelinnumero
  6. Omakotitalon huoltokirja (pdf)

7. Puukattilalämmittäjän huoltokirja (pdf)

8. Jäsenetujen alennuskoodit
  9. Omakotilehden verkkoversion (pdf)
  10. Jäsenkirjeet
  11. Webinaarien tallenteet
  12. Hyödyllisiä asiakirjoja, kuten kuntotarkastusraportin tarkistuslistan ja omakotitalon vuokrasopimuspohjan

Jäsensivuille kirjautuminen

Pääset kirjautumaan jäsensivuille sekä jäsenkortistasi löytyvällä jäsennumerolla että sähköpostiosoitteellasi. Tilaa itsellesi salasana ennen ensimmäistä kirjautumista Tilaa uusi salasana -painikkeesta.

Kirjaudu jäsensivuille

Jäsensivuille kirjautuminen

Kun kirjaudut ensimmäistä kertaa jäsensivuille, sinun tulee asettaa itsellesi uusi salasana. Klikkaa kirjautumisnäkymästä "Tilaa uusi salasana".

Uutta salasanaa voi pyytää ja saat vahvistuskoodin vain siihen sähköpostiin, mikä on kirjattu jäsentietoihisi. Mikäli tiedoissasi ei ole s-postiosoitetta tai se löytyy rekisteristämme jostain syystä useampaan kertaan, salasanan tilaus ei onnistu. Ota tällöin yhteyttä liiton toimistoon.

Kirjaudu tästä.

Ongelmatilanteissa voit olla yhteydessä Omakotiliiton toimistoon (toimisto@omakotiliitto.fi, p. 09 680 3710).

Kiinnostunut toiminnasta, tilaa uutiskirje!

Jos olet jäsen ja sinulla on sähköpostiosoite tiedoissasi, saat jäsenkirjeen,  joka on laajempi kuin uutiskirje. Jäsenkirje on täynnä hyödyllistä ja ajankohtaista tietoa ja tulee suoraan sähköpostiisi.

Jäsenyys maksaa 20–35 euroa / 12 kk. Jäsenmaksu vaihtelee paikallisyhdistyksittäin.

Asuitpa omakotitalossa, rivitalossa, paritalossa, kerrostalossa tai sinulla on mökki, olet lämpimästi tervetullut jäseneksi!

Omakotiliiton jäsenkirje kertoo asumisen uusista tuulista

Jäsenenä saat jäsenkirjeen seitsemän kertaa vuodessa suoraan sähköpostiisi. Kirjeissä saat tietoa asumisen uusimmista trendeistä ja Omakotiliiton tekemästä vaikuttamistyöstä.

Muista ilmoittaa sähköpostiosoitteesi joko jäsensivuilla (ohje kirjautumiseen) tai Päivitä jäsentietosi -sivun lomakkeella.

Jäsenkirjeet luettavissa myös jäsensivuilla

Jäsenenä pääset lukemaan kaikki ilmestyneet jäsenkirjeet jäsensivuilla. Ohjeen jäsensivuille kirjautumiseen löydät täältä.

Kirjaudu jäsensivuille

Mihin liityn?

Omakotiliittoon liitytään aina paikallisyhdistyksen kautta. Liitossa on jäsenyhdistyksiä ympäri Suomen. Joissain kaupungeissa on useampia kaupunginosayhdistyksiä, kun taas toisilla alueilla paikallistoimintaa ei varsinaisesti ole. Tällöin jäsenet kuuluvat alueelliseen omakotiyhdistykseen, kuten esimerkiksi valtakunnalliseen Yleiseen Pienkiinteistöyhdistykseen.

Jäsenenä saat siis liiton valtakunnalliset edut, piirin edut sekä paikallisyhdistyksen mahdolliset paikalliset edut.

Löydä oma yhdistyksesi

Etusivulla olevaan hakukenttään voit kirjoittaa oman paikkakuntasi, ja ohjelma tarjoaa sinulle sinua lähinnä toimivat yhdistykset.

Jos et tiedä yhdistystä, voit myös täyttää liittymiskupongin, ja etsimme sinulle sopivan yhdistyksen osoitteesi perusteella.

Liiton alla toimii myös Vapaa-Ajan Asukkaiden Liitto, jonka yhdistyksen voit halutessasi myös valita paikallisyhdistykseksesi.

Katso kaikki piirit ja yhdistykset täältä!

Tarvitsetko apua liittymiseen?

Ota yhteyttä Omakotiliiton toimistoon, me autamme.

Omakotitalkkari auttaa arjessa

Omakotitalkkarit tarjoavat erilaisia kiinteistön- ja kodinhoitoon liittyviä palveluja vanheneville omakotiasukkaille, jotta he voisivat asua omissa kodeissaan mahdollisimman pitkään.

Omakotitalkkari käy siivoamassa sekä tekemässä pihatöitä ja pienimuotoista kiinteistön kunnostusta. Keskittymällä fyysisiin työsuorituksiin tuodaan omakotiasukkaille niitä palveluja, jotka eniten auttavat kotona asumista. Ammattiosaamista vaativaa työtä ei tehdä, vaan ajatuksena on antaa naapuriapua ja jokamiestyötä.

Kysy talkkaripalveluista omasta jäsenyhdistyksestäsi.

Talkkariyhteyshenkilöt yhdistyksittäin