Tietosuojaseloste uutiskirjerekisteri 8.3.2023

1. Rekisterinpitäjä

Suomen Omakotiliitto ry, Asemapäällikönkatu 12B, 00520 Helsinki
Puh. (09) 680 3710, kotisivut: www.omakotiliitto.fi, sähköposti: toimisto@omakotiliitto.fi

2. Rekisteristä vastaavat yhteyshenkilöt

Katja Keränen, talous- ja kehityspäällikkö

3. Rekisterin nimi

Suomen Omakotiliitto ry: n uutiskirje
Rekisteripalvelun tarjoaa Creamailer Oy

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Henkilötietojen käsittelyn tarkoituksena on ylläpitää tietoja uutiskirjeen tilanneista (tilaaja). Tietojen perusteella tilaajalle lähetetään uutiskirjeitä Omakotiliiton toimintaan liittyen. Tietoja käytetään myös tilastollisiin tarkoituksiin. Uutiskirjeen tilanneista on tiedossa sähköpostiosoite.

5. Rekisterin tietosisältö

• Sähköpostiosoite
  • Uutiskirjeen tilauspäivä
  • Tilaajaraportti, joka sisältää lähetetyt viestit (uutiskirjeet ja postituslistan automaattiset viestit), avatut viestit, klikatut linkit, online barometri -vastaukset

6. Säännönmukaiset tietolähteet

• Julkinen verkkosivu, uutiskirjeen tilauslomakkeet
  • Sosiaalisen median kampanjat, uutiskirjeen tilaus

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Luovutuksia ei tehdä.

8. Rekisterin suojauksen periaatteet

Kaikilla rekisteriä käsittelevillä henkilöillä on henkilökohtainen käyttöoikeus. Uutiskirje-rekisteri sisältyy Omakotiliiton käytössä olevaan uutiskirjepalveluun, jonka tarjoaa Creamailer Oy. Creamailerin uutiskirjepalvelua käytetään henkilökohtaisella tunnuksen ja salasanalla.

www.creamailer.fi/tekniset-tiedot

9. Tarkastusoikeus

Jokaisella rekisteröidyllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut itseään koskevat henkilötiedot. Pyyntö tulee tehdä kirjallisesti Suomen Omakotiliitto ry:n toimistoon. Tiedot annetaan pyydettäessä kirjallisesti.

10. Virheen oikaisu

Virheellinen tieto rekisterissä korjataan rekisteröidyn omasta pyynnöstä. Pyyntö osoitetaan Suomen Omakotiliitto ry:n toimistoon.

11. Tietojen säilytysaika

Tilaajan tiedot poistetaan, kun henkilö poistuu uutiskirjerekisteristä.

12. Yhteydenotot

Henkilötietoja koskevissa asioissa voi ottaa yhteyttä Suomen Omakotiliitto ry:hyn osoitteeseen Asemapäällikönkatu 12B, 005230 Helsinki tai puhelimitse (09) 680 3710 tai sähköpostitse toimisto@omakotiliitto.fi.