Tietosuojaseloste sidosryhmärekisteri 15.9.2022

1. Rekisterinpitäjä

Suomen Omakotiliitto ry, Asemapäällikönkatu 12B, 00520 Helsinki
Puh. (09) 680 3710, kotisivut: www.omakotiliitto.fi, sähköposti: toimisto@omakotiliitto.fi

2. Rekisteristä vastaavat yhteyshenkilöt

Riikka Hyvärinen, järjestöasiantuntija, hallinto

3. Rekisterin nimi

Suomen Omakotiliitto ry: n sidosryhmärekisteri
Rekisteripalvelun tarjoaa: Vitec Avoine Oy

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Henkilötietojen käsittelyn tarkoituksena on ylläpitää tietoja sidosryhmien yhteyshenkilöistä. Tietojen perusteella yhteyshenkilöille lähetetään tiedotteita ja viestejä Omakotiliiton toimintaan liittyen. Tietoja käytetään myös tilastollisiin tarkoituksiin. Sidosryhmärekisterissä on vähintään nimi ja osoite tai puhelinnumero tai sähköpostiosoite.

5. Rekisterin tietosisältö

• Nimi
  • Titteli
  • Organisaatio
  • Osoite
  • Sidosryhmän luokittelutieto
  • Linkki jäsenyyteen, jos sidosryhmärekisterissä oleva henkilö on jäsen
  • Piiri ja toiminta-alue
  • Lisätiedot ja yhteydenottomerkinnät, joita käytetään yhteistyön hoitamisen tueksi.
  • Puhelinnumerotiedot, sähköpostiosoite

6. Säännönmukaiset tietolähteet

1. Puhelin
2. Sähköposti
3. Julkinen verkkosivu

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Tietoja voidaan luovuttaa Omakotiliiton jäsenjärjestöjen tarpeisiin Suomessa. Muita tietoluovutuksia ei tehdä.

8. Rekisterin suojauksen periaatteet

Kaikilla rekisteriä käsittelevillä henkilöillä on rekisterinpitäjän myöntämä henkilökohtainen käyttöoikeus. Sidosryhmärekisteri on osa Omakotiliiton käytössä olevaa jäsenrekisteriä. Jäsenrekisteriä käytetään henkilökohtaisella tunnuksen ja salasanalla. Internet -ympäristössä hyödynnettävä jäsenrekisteri on suojattu palomuurein. Omakotiliiton henkilökuntaan kuuluvat nimetyt henkilöt toimivat jäsenrekisterin pääkäyttäjinä.

9. Tarkastusoikeus

Jokaisella rekisteröidyllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut itseään koskevat henkilötiedot. Pyyntö tulee tehdä kirjallisesti Suomen Omakotiliitto ry:n toimistoon. Tiedot annetaan pyydettäessä kirjallisesti.

10. Virheen oikaisu

Virheellinen tieto rekisterissä korjataan rekisteröidyn omasta pyynnöstä. Pyyntö osoitetaan Suomen Omakotiliitto ry:n toimistoon.

11. Tietojen säilytysaika

Tiedot poistetaan, jos henkilö ei enää kuulu sidosryhmään tai edusta sidosryhmään kuuluvaa tahoa.

12. Yhteydenotot

Henkilötietoja koskevissa asioissa voi ottaa yhteyttä Suomen Omakotiliitto ry:hyn osoitteeseen Asemapäällikönkatu 12B, 005230 Helsinki tai puhelimitse (09) 680 3710 tai sähköpostitse toimisto@omakotiliitto.fi.