Myllärinlaakson Omakotiyhdistys

Yhdistyksen vuosikokouksen pöytäkirja 11.5.2022 klo 18.00

Paikka: Asukastila Orpaantupa, Myllypurontie 22

1.         Eero Salminen avasi kokouksen klo 18.05 toivottamalla osanottajat tervetulleiksi                 vuosikokoukseen. Samalla läsnäolijat esittelivät itsensä.

2.         Kokouksen puheenjohtajaksi valittiin kokouksen avaaja Eero Salminen

3.         Puheenjohtaja pyysi Matti Raikusta kokouksen sihteeriksi ja kokous hyväksyi                      sihteerin valinnan.

4.         Todetaan läsnäolijat. Kokouksessa oli läsnä 12 henkilöä, 10 eri taloudesta.  Lista                 kokouksen osanottajista pöytäkirjan liitteenä. Liite 1

5.         Kokous todettiin oikein koolle kutsutuksia ja päätösvaltaiseksi.

6.         Pöytäkirjantarkastajiksi ja tarvittaessa ääntenlaskijoiksi valittiin Eeva Juntunen                     ja  Kari Wrigstedt

7.         Kokouksen osanottajille jaettu esityslista hyväksyttiin kokouksen työjärjestykseksi.

Kokous keskeytettiin klo 18.20 Kohti Uutta Itä-Helsinkiä verkkotilaisuuden vuoksi. Kokouksessa seurattiin Myllypuroa käsitteleviä asioita.

Kokous jatkui klo 18.35

8.         Yhdistyksen vuosikertomus 2021

Puheenjohtaja ja sihteeri esittelivät vuosikertomuksen ja se hyväksyttiin                               johtokunnan esittämässä muodossa. Liite 2

9.         Yhdistyksen vuoden 2021, tuloslaskelma, tase ja tilintarkastajan lausunto

Kokouksen puheenjohtaja esitteli tuloslaskelman ja taseen.

Tilinpäätös oli ylijäämäinen +53,13€ . Pankkikulut todettiin yhdistyksen toimintaan               nähden suuriksi. Uudelle hallitukselle annettiin tehtäväksi selvittää                                       mahdollisuudet  pankkikulujen pienentämiseksi. Toiminnantarkastaja Eeva                         Juntunen luki toiminnantarkastajan lausunnon vuoden 2021 toiminnasta.

Liitteet 3 ja 4

10.     Päätettiin vahvistaa tilinpäätös ja myöntää tili- ja vastuuvapaus hallitukselle tili- ja                 toimintakaudelta 1.1.2021 - 31.12.2021.

11.     Kokous päätti että toimikauden ylijäämä  +53,13€ kirjataan voitto/tappiotilille.

12.     Puheenjohtaja ja sihteeri esittelivät toimintasuunnitelman vuodella 2022 ja kokous               hyväksyi esitetyn toimintasuunnitelman. Taloussuunnitelma noudattaa vuoden                     2021  linjaa.

13.     Jäsenmaksuksi vuodelle 2022 todettiin jo vuoden 2021 vuosikokouksessa                          ennakoitu 30 €.  Jäsenmaksu peritään Suomen Omakotiliiton kotiin postitse                         lähettämällä laskulla.

14.     Vuoden 2023 jäsenmaksuksi ennakoitiin myös 30 € ja sen perintä Suomen                          Omakotiliiton kotiin lähetettävällä laskulla.

15.     Päätettiin että yhdistyksen toimihenkilöille ei makseta palkkioita. Tilintarkastajalle                maksetaan kohtuullisesti laskun mukaan.

16.     Yhdistyksen puheenjohtajan vaali seuraavalle toimikaudelle

Kokouksessa esitettiin hallituksen puheenjohtajaksi kaudelle 2022-23 Matti                       Hotaria ja hän antoi suostumuksen tehtävään. Kokous valitsi puheenjohtajaksi                   Matti Hotarin.

17.     Päätetään hallituksen jäsenten lukumäärä 2 – 10 jäsentä (säännöt § 2-10)

Päätettiin hallituksen jäsenten lukumääräksi tälle kaudelle 7

18.     Hallituksen jäsenten vaali

Yhdistyksen hallitukseen valittiin seuraavat jäsenet: Ira Karhunen, Maritta                              Manninen, Laura Marchiorello, Ossi Lehtinen, Matti Raikunen, Eero Salminen ja                Vesa Vanhala.

19.    Toiminnantarkastajaksi valittiin Eeva Juntunen ja hänen varamiehekseen Juhani                 Juntunen.

20.     Kokoukselle ei ollut esitetty muita asioita.

21.     Kokous päätettiin klo 19.33

Helsingissä 12.5.2022

Eero Salminen                                                          Matti Raikunen

kokouksen puheenjohtaja                                   kokouksen sihteeri