Myllärinlaakson Omakotiyhdistys

Myllärinlaakson Omakotiyhdistyksen toimintaa vuoden 2018 aikana

Vuosi 2018 on jo yhdistyksen 59. toimintavuosi.  Yhdistyksen vuosikokous järjestettiin 25.4.2018 Asukastalo Myllärissä Kiviparintie 2.  Vuosikokous valitsi vuodelle 2018 yhdistyksen ja johtokunnan puheenjohtajaksi Eero Salmisen.  Johtokuntaan valittiin, Ira Karhunen, Ossi Lehtinen, Seppo Hänninen, Juhani Juntunen, Kai Pekkarinen ja Matti Raikunen.

Vuosikokouksessa valittu uusi johtokunta valitsi ensimmäisessä kokouksessaan 14.5.2018: yhdistyksemme varapuheenjohtajaksi Ossi Lehtisen, sihteeriksi Matti Raikusen, varainhoitajaksi Kai Pekkarisen, sekä tilien ja kirjanpidon hoitajaksi Kari Viitasen.  Nykyinen johtokunta on tähän mennessä kokoontunut 4 kertaaJohtokunnan sähköpostiosoite on: hallitus.moy@gmail.com.

Myllärinlaakson Omakotiyhdistys ry on lähettänyt Kaupunkiympäristölautakunnalle eriävän mielipiteen  Karhunkaatajan  alueen  asemakaavan  muutosehdotuksesta

1.     Yhteys Viikintietä Itäväylälle tulee säilyttää ennallaan, sujuvana ja turvallisena

Kaupungin muutosesityksessä alueen asemakaavaan ei ole otettu huomioon Viikintien liikennemäärien   kasvua johtuen      lähialueiden täydennysrakentamisesta.  Lisärakentaminen tuo lähialueille lisää noin 30000  asukasta, joiden yhteydet esim. Malmin sairaalaan, Lahden moottoritielle ja Kehä I:lle toteutuvat Viikintien kautta

Havainnekuva kaupungin esittämästä muutosehdotuksesta alueen asemakaavaan.

Karhunkaataja

2.    Kapeasta Myllärintiestä Myllypuron pientaloalueen halki ei saa tehdä läpiajokatua Kehä I:lle

Myllärintien ja Viilarintien risteykseen suunniteltu liikennevaloristeys houkuttaa ihmisiä, erityisesti erilaisia jakeluautoja, takseja ja työmatkaliikenteen henkilöautoja myös oikaisemaan omakoti-alueemme läpi Hallainvuorentien kautta Latokartanonkaarelle ja sieltä edelleen Kehä I:lle.

3.       Viilarintien pohjoisosan ja Myllärintie 10 rakentaminen pitää toteuttaa alueen tyylin ja hengen mukaisesti, olemassa olevaa rakennustyyliä kunnioittaen ja alueen asemakaavaa noudattaen.

Toteutuessaan kaupungin suunnitelma ohjata koko Viikintien kasvava liikenne liikennevaloineen ja pikaraitiolinjoineen Viilarintielle ja sitä kautta Karhunkaatajan uudelle asuinalueelle toisi Viilarintielle ennennäkemättömät ruuhkat.

Myllypuropäivä

29.9.2018 osallistuimme omalla infopöydällä Myllypuro-Seuran järjestämään Myllypuropäivään ostarilla. Yhdistyksen toiminnan esittelyä hoitivat Juhani ja Eeva Juntunen, Eero Salminen ja Ira Karhunen.

Jäsentiedottaminen

Yhdistyksemme verkkosivut ylläpidetään Suomen Omakotiliiton palvelimella, sivumme osoite on:                   http://www.omakotiliitto.fi/Myllarinlaakso.  Websivu löytyy linkkinä myös Myllypuro-Seuran ylläpitämältä Myllypuro.com  –sivuilta, osoite: http://kaupunginosat.net/myllypuro/

Myllärinlaakson Omakotiyhdistyksellä on myös Facebook-sivut.  Sivustoa on ylläpitänyt Marita Manninen.  Sivut löytyvät nimellä: Myllärinlaakson Omakotiyhdistys ry

Jatkossa käytämme entistä enemmän sähköpostia jäsentemme tiedottamiseen.  Pyydämme jäseniämme tarkistamaan Omakotiliiton jäsenrekisteristä, että siellä olevat yhteystiedot ja sähköpostiosoitteet ovat ajan tasalla.  Pitkään yhdistyksen jäseninä olleilta saattaa liiton jäsenrekisteristä puuttua voimassa oleva sähköpostiosoite, tai tiedot ovat muuttuneet vuosien mittaan.  Omakotiliiton jäsenrekisteristä pääset tarkistamaan omat tietosi seuraavasta osoitteesta:  https://secure.jaicom.com/omakotiliittoeasiointi/

Mikäli sinulla on vaikeuksia päästä tarkistamaan tietojasi, ota yhteyttä johtokuntamme jäseniin.

Päivitetyt tiedot toivomme lähetettävän myös yhdistyksemme johtokunnalle tiedoksi osoitteella: hallitus.moy@gmail.com

Yhdistyksemme on jäsenenä

Suomen Omakotiliitto ry:ssä.   MOY:n jäsenet saavat Omakotiliitosta mm.  Omakotilehden, apua ja neuvoja laki- ja teknisiin kysymyksiin sekä alennuksia yrityksistä ja palveluista.  Jäsenet ovat saaneet Omakoti- ja Asuntomessujen pääsyliput puoleen hintaan.  Jokaiselle jäsenelle postitetaan vuosittain jäsenkortti.

Yhdistyksen jäsenillä on oikeus käyttää Suomen Omakotiliiton jäsenpalvelusivuja ilmoittamalla jäsen-numeronsa.  Yhdistyksen jäsenet saavat jäsenmaksun maksettuaan Suomen Omakotiliiton jäsenkortin mitä näyttämällä jäsen saa alennusta mm. polttoaineista, maaleista, vakuutuksista, yms.

Oikein hyvää syksyä kaikille ja tervetuloa mukaan toimintaan!

Myllärinlaakson Omakotiyhdistyksen Johtokunta