Myllärinlaakson Omakotiyhdistys

cc. helsinki.kirjaamo@hel.fi

Asia: Läpiajoliikenne uudesta liittymästä Latokartanonkaari-Hallainvuorentie

Ongelmat

Hallainvuoren, Myllärinlaakson (Myllypuron omakotialue), ja Myllypuron asukkaat ovat olleet yhteydessä Myllärinlaakson Omakotiyhdistykseen johtokuntaan, liittyen uuden ajoliittymän avaamisesta Latokartanonkaarelta Hallainvuorentielle.

1.       Uusi liittymä mahdollistaa läpiajoliikenteen Hallainvuoren ja Myllärinlaakson pientaloalueen kautta mm. Roihupellon teollisuusalueelle, Herttoniemeen ja Viikkiin . Toisaalta läpiajoliikenne asuinalueen kautta on ollut kielletty jo vuosia, Myllypurontiestä erkaneville Harakkamyllyntielle, ja Kolsintielle. Myös Myllärintien ja Viilarintien risteyksessä on läpiajokieltoa osoittava liikennemerkki.

Nyt avattu uusi liittymä Latokartanonkaarelta Hallainvuorentielle, oikeuttaa läpiajon alueelle jonne se on ollut kielletty jo vuosia edellämainitusti.

2.       Hallainvuorentie on rakenteeltaan pihakatumainen, kapea tie, jonka varrella on luonnollisesti asukkaiden autoja pysäköitynä. Hallainvuoren alueelle asuu paljon lapsiperheitä, jossa lapset leikkivät ja liikkuvat kadun välittömässä läheisyydessä.

Hallainvuorentien läpiajoliikenne on aiheuttanut liikenteen puuroutumista, sekä kohtaamistilanteissa välinpitämätöntä, ja vaarallista ajamista autoilla pitkin jalkakäytäviä.

Ratkaisuehdotus

·         Omakotiyhdistys esittää lisättäväksi Latokartanontien, ja Hallainvuorentien risteykseen, Moottoriajoneuvolla-ajokielto liikennemerkin, sekä tontille ajo sallittu lisäkilven.

·         Viilarintien, ja Myllärintien risteyksessä jo olemassa olevan Moottoriajoneuvolla-ajokielto merkin yhteyteen lisäkilpi: Tontille ajo sallittu, nykyisen lisäkilven  ”jossa lueteltu kadun nimiä”, tilalle.

·         Hallainvuorentien rakenteelliset muutokset, esim. töyssyt, tai kavennukset vähentäisivät ajonopeuksia.

Annamme tarvittaessa mielellämme lisätietoja

Yhteyshenkilö: Juhani Juntunen, puh 050 310 4087, juhani.juntunen@kesko.fi

Yhteistyöterveisin,

Myllärinlaakson Omakotiyhdistys ry