Omakotiliiton toiminnanjohtajan kannanottoja

14.9.2023 Ison yhteisön voima

Arviomme hallitusohjelmasta oli asumisen näkökulmasta varovaisen optimistinen, mutta ohjelmassa oli myös tyrmistyttäviä kirjauksia esimerkiksi kiinteistöverosta. Omakotiliitto sai myös omia kirjausesityksiä hallitusohjelmaan koskien muun muassa kohtuuhintaista energiaa ja sähköä, sähkön jakeluverkkotoimintaa sekä varainsiirtoverotusta. EU:n rakennusten energiatehokkuusdirektiivin tulevaan toimeenpanoon saimme tärkeän kirjauksen koskien mahdollisia uusia velvoitteita.

8.6.2023 Asumiskulut alemmaksi

Pääviestimme päättäjille on, että asumiskustannukset tulee saada alenemaan, pientaloasumista tulee edistää vahvemmin ja sääntelyn tulee olla kohtuullista ja kannustavaa.

15.3.2023 Omakotiliiton päätavoitteet seuraavalle eduskuntavaalikaudelle. Katso Omakotiliiton kuulumisia -videosarjan osa 3

Omakotiliiton toiminnanjohtaja Marju Silander esittelee Omakotiliiton päätavoitteet seuraavalle eduskuntavaalikaudelle.

9.3.2023 Hyvän sään aikaan

Talven selkä alkaa olla taitettu ja voimme vihdoin hengähtää energiakeskusteluissa. Haluan kiittää lämpimästi kaikkia Omakotiliiton jäsenyhdistysten jäseniä erittäin tärkeistä ponnisteluista sähkön kulutuksen vähentämiseksi ja sähkön käytön ajoittamiseksi kuluneena talvena. Yhdessä olemme saaneet aikaan merkittävät säästöt ja joustot kulutuksessa ja siten välttyneet ennustetuilta sähköpulatilanteilta. Sähkön hintakin on rauhoittumaan päin.

Edelliset Seuraavat