Lausunto 12.12.2017

Rakennustietosäätiö RTS
Ilkka Friman
00101 Helsinki

Asia: Lausuntopyyntö Kiinteistön kunnossapitosuunnitelman laatimista käsittelevästä ohje-ehdotuksesta
Viite: RTS 17:49

Suomen Omakotiliitto kiittää mahdollisuudesta lausua ja esittää lausuntonaan seuraavaa:

Suomen Omakotiliitto on maamme pientaloasukkaiden ja vapaa-ajan asunnon omistajien valtakunnallinen edunvalvonta- ja palvelujärjestö. Omakotiliittoon kuuluu 250 vapaaehtoisvoimin toimivaa omakotiyhdistystä ja vapaa-ajan asukkaiden yhdistystä, joiden yhteenlaskettu jäsenmäärä on 74.000 jäsentä. Omakotiliitto on maamme 1,1 miljoonan pienkiinteistön omistajien ja 2,7 miljoonan asukkaan asialla. Lisäksi liitto ajaa maamme lähes 500.000 vapaa-ajan asunnon omistajien etua.

Lausuntopyyntö

Suomen Omakotiliitto hyväksyy ehdotuksen RTS 17:49 Kiinteistön kunnossapitosuunnitelman laatimista käsittelevästä ohje-ehdotuksesta julkaistavaksi. Liitto toteaa, kuten ohjeen alussa on mainittu, että ohjetta voidaan käyttää soveltaen myös muiden kuin asunto-osakeyhtiömuotoisten kiinteistöjen kunnossapitosuunnitelman laatimiseen.

Kunnioittavasti

Suomen Omakotiliitto ry