Uutiset ja tiedotteet

5.11.2021 11.00

Omakotiliiton Superviikonloppu kerää omakotiaktiivit yhteen 20.-21.11. Nokialle

Omakotiliiton Superviikonlopussa kuullaan asumiseen ja rakentamiseen vaikuttavista ajankohtaisista lakimuutoksista ja kehitetään yhdistystoimintaa ajan murroksessa.

Omakotiväki kokoontuu Nokialle 20.-21. marraskuuta kaksi päivää kestävään Superviikonloppuun. Kerran vuodessa järjestettävään tapahtumaan osallistuu tällä kertaa edustajia 130 omakotiyhdistyksestä. Viikonlopun aikana on tarkoitus perustaa myös uusi Omakotiyhdistys Nokialle.

Tietoa ja tärkeitä kohtaamisia täynnä olevassa viikonlopussa pohditaan asumiseen ja rakentamiseen vaikuttavia ajankohtaisia asioita. Millaisia muutoksia pientalorakentamiseen on tulossa maankäyttö- ja rakennuslain uudistamisella, miten sähkömarkkinoiden muutokset näkyvät kotitalouksissa ja mitä kaikkea jätelain uudistus tuo mukanaan?

Lisäksi kuullaan, miten some voi toimia yhdistyksen kasvun veturina, miten korona-aikaa on hyödynnetty muissa järjestöissä ja millä keinoin yhdistys voi lisätä vetovoimaisuutta ajan murrosten keskellä.

”Juuri tässä hetkessä on ensiarvoisen tärkeää, että voidaan yhdessä suunnitella askelmerkkejä eteenpäin ja inspiroitua toisistamme. Yhdistystoimintaa ei voi hoitaa pelkästään olohuoneesta etäyhteyden varassa, vaikka se paljon mahdollistaakin. Tarvitaan yhdessäoloa ja mukavia kohtaamisia ja asioiden eteenpäinviemistä yhdessä”, toteaa Omakotiliiton puheenjohtaja Ari Rehnfors.

Tapahtumaa on ollut järjestämässä Omakotiliitto ja Hämeen Piiri.

Lue lisää Superviikonlopusta täältä.