Uutiset ja tiedotteet

6.4.2018 12.48

Kaveri kainaloon ja Kevätmessuille 12.-15.4.2018 – Omakotiliiton jäsenkortilla sisään 2 yhden hinnalla!

Kevätmessut ovat varma kevään merkki. Omakotiasukkaan, mökkeilijän ja puutarhassa viihtyvän viherpeukalon ykköstapahtuma järjestetään Helsingin Messukeskuksessa torstaista sunnuntaihin 12.–15.4. Tule Omakotiliiton osastolle hakemaan laki- ja rakennusneuvoja tai vaikka nikkaroimaan linnunpönttö!

Kaveri kainaloon

Kevätmessut kokoavat saman katon alle Oma Koti -, OmaMökki-, Kevätpuutarha-, Lähiruoka&Luomu- sekä Sisusta!-messut.  Omakotiliitto ja Vapaa-ajan asukkaiden liitto ovat tuttuun tapaan mukana messuilla. Omakotiliiton osaston 2e41 löydät Oma Koti -hallista ja Vapaa-ajan asukkaiden osaston 7k139 OmaMökki-tapahtuman puolelta.

Omakotiliiton jäsenkortilla tapahtumakokonaisuuteen pääsee kaksi yhden hinnalla! Alennuksen saa normaalihintaisesta sisäänpääsylipusta, edun arvo on 19 €.

Uutta! Rakentajan ja remontoijan polut

Tänä vuonna messuilla on ensimmäistä kertaa laadittu rakentajalle ja remontoijalle omat polut, joita kulkemalla löydät juuri itseäsi kiinnostavat näytteilleasettajat. Molemmat polut kulkevat Omakotiliiton osaston kautta, josta saat monipuolista tietoa ja tukea pientalo- ja vapaa-ajan asumiseen. Tutustu tarkemmin, lataa esite.

Omakotiliiton ja Vapaa-ajan asukkaiden liiton tapahtumia Kevätmessuilla

Laki- ja rakennusneuvontaa joka päivä Omakotiliiton osastolla 2e41

Omakotiliiton yhteistyölakimiehet ja rakennusneuvojat ovat tavattavissa torstaista sunnuntaihin.

Rakenna linnunpönttö Omakotiliiton osastolla 2f40

Puuttuuko pihaltasi linnunpönttö? Ei hätää, Omakotiliiton aktiivit opastavat linnunpöntön nikkaroimisessa Omakotiliiton osastolla. Pönttöjä on rajattu määrä.

Putous-voittaja Tanhupallo vierailee linnunpönttöpajalla sunnuntaina 15.4. noin klo 11.45!

Vuoden mökkiläinen Vappu Pimiä palkitaan torstaina 12.4.

Vapaa-ajan asukkaiden liitto ja Messukeskus ovat valinneet Vuoden 2018 mökkiläiseksi juontaja Vappu Pimiän, joka mökkeilee Salon seudulla. Pimiä palkitaan torstaina 12.4. klo 12.30 Kevätpuutarha-messuilla Ideapuutarhan ohjelmalavalla.

Suuri Mökkiläisseminaari järjestetään perjantaina 13.4.

Mökkiläisseminaarissa kuullaan ajankohtaista asiaa mökkeilystä sekä eduskuntaryhmien paneelikeskustelu. Seminaarin osallistujat pääsevät Kevätmessuille maksutta! Tilaisuus järjestetään perjantaina klo 13.30 – 16.00 Messukeskuksen kokoustilassa 103A. Tilaisuuteen mahtuu 200 ensimmäistä. Sitovat ilmoittautumiset osoitteessa http://mmm.fi/saaristo

Vuoden pientalomyönteisin kunta julkistetaan lauantaina 14.4.

Omakotiliitto valitsee yhdessä Hirsitaloteollisuuden ja Pientaloteollisuuden kanssa Suomen pientalomyönteisimmän kunnan. Valinta perustuu pientaloasukkaille ja talovalmistajille lähetettyyn kyselyaineistoon. Voittaja julkistetaan ja palkitaan Oma Koti -messuhallin Gigantti-lavalla lauantaina 14.4. klo 10.15.

Kevätmessut avoinna: torstaista lauantaihin klo 10–18, sunnuntaina 10–17.

Tutustu messutarjontaan tarkemmin osoitteessa www.kevätmessut.fi

Lataa Omakotiliiton Kevätmessukirje 6.4.2018

Nähdään messuilla!