Uutiset ja tiedotteet

10.1.2024 12.08

Jäsenkorttiposti saapuu jäsenille tammikuussa

Asiakaspalvelussamme voi olla ruuhkaa viikoilla 4-6. Osoitteenmuutos ja paikallisyhdistyksen vaihtaminen onnistuvat helposti sähköisellä lomakkeella.

Jäsenkortit ja jäsenmaksulaskut saapuvat suurelle osalle jäsenistä tammikuussa

E-laskun tai sähköpostilaskun tilanneille jäsenille laskut on jo toimitettu sähköisesti, mutta heillekin jäsenkortti saapuu postitse tammikuun aikana.

Jäsenmaksujen eräpäivä on 14.2.2024.

Huom! Vuodesta 2021 alkaen liittyneille jäsenille jäsenposti saapuu kuitenkin vasta liittymiskuussa, koska heillä jäsenyyskausi on 12 kk liittymispäivästä alkaen.

Edellinen jäsenkortti myös voimassa!

Edellinen jäsenkortti on voimassa monella jäsenellä, joka on liittynyt vuonna 2023. Jäsenyyskausi on 12 kk liittymispäivästä, joten esimerkiksi joulukuussa liittyneellä jäsenellä on aikaisempi kortti voimassa lähes koko tämän vuoden. Kortissa lukee voimassaoloaika.

Tarkistathan - ennen laskun maksamista - jäsenkortistasi, että yhdistyksesi on edelleen oikea

Jos olet esimerkiksi muuttanut tai haluat muusta syystä vaihtaa yhdistystä, ilmoita asiasta meille - äläkä maksa saamaasi laskua - jotta saat uuden laskun ja jäsenkortin uuteen oikeaan yhdistykseen. Voit tehdä ilmoituksen sähköisellä lomakkeella.

Osoitteenmuutos

Voit tehdä osoitteenmuutoksen sähköisellä lomakkeella, lähettämällä sähköpostia toimisto@omakotiliitto.fi, soittamalla puh. 09 680 3710 (ark. klo 9-15) tai päivittämällä osoitteen suoraan jäsentietoihisi Jäsensivujen kautta.

Jäsensivuille kirjautuminen onnistuu omalla jäsennumerolla tai sähköpostiosoitteella. Kirjautumista varten jäsentiedoissasi tulee olla sähköpostiosoitteesi. Voit ilmoittaa sähköpostiosoitteesi sähköisellä lomakkeella. Jäsensivuilla pystyt muokkaamaan omia tietojasi.

Huomioithan, että pelkän osoitteenmuutoksen myötä yhdistys ei vaihdu automaattisesti uuden asuinpaikkakunnan yhdistykseen. Yhdistyksen vaihdosta tulee siis ilmoittaa erikseen.

Yhdistyksen vaihtaminen

Jos olet muuttanut ja haluat vaihtaa paikallisyhdistystä, käy se vapaamuotoisella ilmoituksella toimistolle sähköisellä lomakkeella, sähköpostitse toimisto@omakotiliitto.fi tai puhelimitse 09 680 3710 (ark. klo 9-15).

Huom! Kun olet saanut uuden jäsenkortin jäsenmaksukauden vaihtuessa ja haluat vaihtaa yhdistystä, älä tällöin maksa saamaasi jäsenmaksulaskua, vaan ilmoita liiton toimistoon, mihin yhdistykseen haluat vaihtaa jäsenyytesi. Postitamme sinulle uuden yhdistyksen jäsenkortin ja jäsenmaksulaskun, jolla voit maksaa uuden yhdistyksen jäsenmaksun.

Jos vaihdat paikallisyhdistystä myöhemmin vuoden aikana / kesken jäsenkauden, uuden yhdistyksen jäsenyydestä peritään uusi jäsenmaksu. Siksi suosittelemme yhdistyksen vaihtamista aina jäsenmaksukauden vaihtuessa - siis ennen vanhan yhdistyksen jäsenmaksun maksamista.

Tilaa e-lasku

Jos jatkossa haluat saada laskusi e-laskuna, tee e-laskusopimus jo nyt omassa pankkiohjelmassa. E-laskun tilaamiseen tarvitset jäsennumerosi ja viimeisimmän laskun viitenumeron.

Vaihtoehtoisesti voit tilata laskun sähköpostiisi

Jos jatkossa haluat saada laskun suoraan sähköpostiisi, ilmoita siitä kati.viertola@omakotiliitto.fi tai (09) 6803 7145.

Yhdistyksen yhteystiedot

Jos sinulla on kysyttävää oman paikallisyhdistyksen toiminnasta tai haluat antaa palautetta yhdistykselle, voit olla yhteydessä suoraan yhdistykseen. Kaikki Omakotiliiton jäsenyhdistykset yhteystietoineen löydät täältä >>

Sähköpostiosoitteen ilmoittaminen

Omakotiliitto tiedottaa ajankohtaisista asioista sähköisillä jäsenkirjeillä. Tarkista jäsenkorttikirjeestä sähköpostiosoitteesi ja ilmoita muutokset/puuttuva osoite liiton toimistolle toimisto@omakotiliitto.fi tai sähköisellä lomakkeella. Jäsenet, joilla on sähköpostiosoite jäsentiedoissaan, osallistuvat 500 € matkalahjakortin arvontaan.

Yhdistyksestä eroaminen – jäsenyys ei pääty automaattisesti laskun maksamatta jättämiseen

Mikäli haluat erota yhdistyksestä ja liitosta, ilmoita asiasta meille Omakotiliiton toimistoon puh. (09) 680 3710 tai toimisto@omakotiliitto.fi. Jäsenyys ei pääty automaattisesti laskun maksamatta jättämiseen. Yhdistyssäännöt määräävät, että jäsenen ero (samoin kuin liittyminenkin) tulee käsitellä yhdistyksen kokouksessa. Omakotiliitto ei voi poistaa jäsenyyttä rekisteristä ilman jäsenen itsensä tai yhdistyksen tekemää ilmoitusta. Jos jätät laskun maksamatta, lähetetään laskusta muistutuskirje.

Jos olet tilannut e-laskun, tulee sinun itse perua lasku verkkopankistasi.

Ohjeet jäsensivuille kirjautumiseen

Muuta kysyttävää?

Mikäli sinulla on kysyttävää tai jokin asia askarruttaa, olethan yhteydessä liiton toimistoon p. 09 680 3710, toimisto@omakotiliitto.fi. Tarkemmat yhteystiedot löydät täältä.

Palvelun nopeuttamiseksi ota jäsennumerosi valmiiksi esille. Löydät sen jäsenkortistasi, Omakotilehden takakannesta tai jäsenmaksulaskusta.

Muistathan, että edullinen jäsenmaksu saa nopeasti vastinetta paikallisyhdistyksesi ja Omakotiliiton hyvistä jäseneduista! Lue lisää täältä.