Uutiset ja tiedotteet

29.1.2021 13.00

Jäsenkortit 2021 saapuneet jäsenille, e-laskuissa paikoin teknisiä ongelmia

Osoitteenmuutos ja paikallisyhdistyksen vaihtaminen onnistuvat helposti sähköisellä lomakkeella.

Jäsenkortit ja jäsenmaksulaskut vuodelle 2021 ovat saapuneet jäsenille tammikuun aikana. Uusille jäsenille, jotka ovat vastikään liittyneet jäseneksi, posti saapuu noin viikkoa myöhemmin. Viime vuoden jäsenkortti on voimassa vielä tammikuun 2021 ajan.

E-laskun tilanneiden jäsenten jäsenkorttikirjeessä ei ole mukana laskutositetta, vaikka kirjeessä virheellisesti todetaan, että lasku on ohessa. E-laskujen lähettämisessä on ollut teknisiä ongelmia, minkä takia kaikki e-laskun tilanneet jäsenet eivät ole saaneet laskua. Jos e-lasku ei ole vielä saapunut verkkopankkiisi, ota yhteyttä sähköpostitse (kati.viertola@omakotiliitto.fi) niin lähetämme sinulle laskun sähköpostilla tai paperisena. Ilmoita samalla mistä pankista olet e-laskun tilannut, niin tiedämme vielä paremmin kartoittaa ongelmaa.

Edullinen jäsenmaksu saa nopeasti vastinetta paikallisyhdistysten, piirijärjestöjen ja Omakotiliiton hyvistä jäseneduista. Edut löytyvät jäsenkorttikirjeestä ja löydät ne myös täältä: alennukset jäsenetuliikkeistä sekä , neuvontapalvelut ja huoltokirja.

Jäsenkorttisi on myös käyttövalmis St1:n käteisalennuskortti >>

Osoitteenmuutos

Voit tehdä osoitteenmuutoksen sähköisellä lomakkeella, lähettämällä sähköpostia toimisto@omakotiliitto.fi, soittamalla puh. 09 680 3710 tai päivittämällä osoitteen suoraan jäsentietoihisi Jäsensivujen kautta.

Jäsensivuille kirjautuminen onnistuu omalla jäsennumerolla tai sähköpostiosoitteella. Kirjautumista varten jäsentiedoissasi tulee olla sähköpostiosoitteesi. Voit ilmoittaa sähköpostiosoitteesi yllä olevalla sähköisellä lomakkeella. Jäsensivuilla pystyt muokkaamaan omia tietojasi.

Huomioithan, että pelkän osoitteenmuutoksen myötä yhdistys ei vaihdu automaattisesti uuden asuinpaikkakunnan yhdistykseen. Yhdistyksen vaihdosta tulee siis ilmoittaa erikseen.

Yhdistyksen vaihtaminen

Jos olet muuttanut ja haluat vaihtaa paikallisyhdistystä, käy sekin vapaamuotoisella ilmoituksella toimistolle tai sähköisellä lomakkeella.

Huom! Kun olet saanut uuden jäsenkortin vuoden alussa ja haluat vaihtaa yhdistystä, älä tällöin maksa saamaasi jäsenmaksulaskua, vaan ilmoita liiton toimistoon, mihin yhdistykseen haluat vaihtaa jäsenyytesi. Postitamme sinulle uuden yhdistyksen jäsenkortin ja jäsenmaksulaskun, jolla voit maksaa uuden yhdistyksen jäsenmaksun.

Jos vaihdat paikallisyhdistystä myöhemmin vuoden aikana, uuden yhdistyksen jäsenyydestä peritään uusi jäsenmaksu. Siksi suosittelemme yhdistyksen vaihtamista heti vuoden alussa (ennen vanhan yhdistyksen jäsenmaksun maksamista) tai vuodenvaihteessa.

Yhdistyksen yhteystiedot

Jos sinulla on kysyttävää oman paikallisyhdistyksen toiminnasta tai haluat antaa palautetta yhdistykselle, voit olla yhteydessä suoraan yhdistykseen. Kaikki Omakotiliiton jäsenyhdistykset yhteystietoineen löydät täältä >>

Sähköpostiosoitteen ilmoittaminen

Omakotiliitto tiedottaa ajankohtaisista asioista sähköisillä jäsenkirjeillä. Tarkista jäsenkorttikirjeestä sähköpostiosoitteesi ja ilmoita muutokset/puuttuva osoite liiton toimistolle: toimisto@omakotiliitto.fi. Jäsenet, joilla on sähköpostiosoite jäsentiedoissaan, osallistuvat 500 € matkalahjakortin arvontaan.

Jäsenyyden päättäminen

Jos haluat erota paikallisyhdistyksestä ja Omakotiliitosta, tulee tästä ilmoittaa liiton toimistoon. Jäsenyys ei pääty automaattisesti laskun maksamatta jättämiseen. Omakotiliitto ei voi poistaa jäsenyyttä rekisteristä ilman jäsenen itsensä tai yhdistyksen tekemää ilmoitusta. Jos jätät laskun maksamatta, lähetetään laskusta muistutuskirje.

Omakotiliiton asiakaspalvelussa voi olla ajoittaista ruuhkaa viikoilla 5-7. Sähköposteihin pyrimme vastaamme ruuhka-aikana viimeistään viikon sisällä.