Yhdistysten uutiset ja tapahtumat

28.5.2021 15.57

Rakentamisen lupamenettelyyn tulossa muutoksia – Seminaari tulevan rakennuslain mukaisesta toimenpidelupakäytännöstä

Vapaa-ajan asukkaiden liitto ry VAAL järjestää seminaarin webinaarimuotoisena syksyllä lokakuussa ja siitä tiedotetaan tarkemmin Omakotiliiton nettisivuilla sekä seuraavassa jäsenlehdessä syyskuussa.

Kuluvan vuoden 2022 syksyllä Vapaa-ajan asukkaiden liitto ry VAAL järjestää seminaarin rakennuslaissa ja kuntien rakennusjärjestyksissä lueteltujen toimenpideluvanvaraisten hankkeiden, kuten rakennelmien, lupakäytännöistä ja tulevista muutoksista. Erilaiset toimenpideluvat aiheuttavat Vapaa-ajan kiinteistöillä etenkin ranta-alueilla ja myös pientaloalueilla tulkinnallisuuksia ja jopa erimielisyyksiä luvanhakijoiden, rakennusvalvonnan ja naapurikiinteistöjen välillä.

Seminaarissa alan asiantuntijat selvittävät nykyisen Maankäyttö- ja Rakennuslain (MRL) mukaista lupakäytäntöä ja Rakennuslain lakiuudistuksen mukanaan tuomia muutoksia. Seminaari järjestetään webinaarimuotoisena syksyllä lokakuussa ja siitä tiedotetaan tarkemmin Omakotiliiton nettisivuilla sekä seuraavassa jäsenlehdessä syyskuussa. Seuraa tiedottamista tulevasta seminaarista ja tule mukaan!

AdobeStock_136027339