Yhdistysten uutiset ja tapahtumat

13.11.2023 14.00

Puheenjohtajatapaaminen Varsinais-Suomessa

Suomen Omakotiliiton Varsinais-Suomen piiri järjesti alueensa jäsenyhdistysten aktiiveille Puheenjohtajatapaaminen-seminaarin lauantaina 14.10.2023 Ruissalon kylpylän kokoustiloissa. Paikalle tapahtumaan oli ilmoittautunut yli 50 yhdistysaktiivia.

Päivän keskustelujen pariin alustivat:

• Varsinais-Suomen piirin puheenjohtaja Harri Nurmi kertoi piirin toiminnasta ja palveluista yhdistyksille
  • Turku Energian myyntijohtaja Harri Salo puhui sähkön hinnoittelun muodostumismekanismista ja miltä näyttää tulevaisuus
  • Omakotiliiton liittohallituksen puheenjohtaja Ari Rehnfors alusti aiheesta Mitä on Omakotiliitto ja mitä liitto tekee, mitä piirien ja yhdistysten toivotaan tekevän?
  • Omakotiliiton järjestöpäällikkö Sami Toivanen avasi kuulijoille yhdistyslain muutoksia ja niiden vaikutusta yhdistystoimintaan, ja herätti keskustelemaan yhdistyksen toiminnan jatkuvuudesta, uusien aktiivien saamisesta mukaan toimintaan sekä siitä, miten yhdistystoimintaa voidaan kehittää ja mitä se vaatii.
  • Omakotiliiton toiminnanjohtaja Marju Silander toi terveiset liiton tämän hetken ajankohtaisista edunvalvonnan teemoista.

Yhdistysväkeä saapui salin täydeltä lokakuun tapahtumaan. Varsinais-Suomen piiri järjestää monipuolisesti tapahtumia niin yhdistysten aktiiveille kuin henkilöjäsenillekin sekä kaikille avoimia jäsenhankintatempauksia. Kuva: Harri Nurmi