Yhdistysten uutiset ja tapahtumat

13.9.2022 15.28

Pohjois-Savon piirin alueen omakotiyhdistysten kesäretki 6.–7.8.2022 Naantaliin

Retkelle osallistui 53 henkilöä piirimme jäsenyhdistyksistä.

Pohjois-Savon piirin jo perinteiseksi muodostunut kesäretki suuntautui tänä vuonna Naantaliin – Kultarantaan ja Asuntomessuille. Retkeämme suosi kesäinen sää, mikä tietysti antoi matkalle mukavat puitteet. Kultarannan puutarhan ja historian esittelyt olivat ainakin ensikertalaiselle "herkullista" nähtävää ja kuultavaa. Puutarha taideteoksineen kukoisti ja presidenttiparien elämästä kerrottiin värikkäällä ja mielenkiintoisella tavalla.

Ruissalo Spa -hotellissa hyvin nukutun yön jälkeen retkemme suuntasi Lounatuulen Asuntomessu -alueelle, jossa taas kerran vuodesta toiseen, alueen ja talojen suunnittelijat sekä sisustajat olivat luoneet uutta nähtävää, koettavaa ja kotiin vietävää.

Muutamia havaintoja messuilta; ikkunat ovat edelleen isoja ja lähtevät lattiarajasta – mutta mikäpä sen mukavampaa kuin herätä kauniiseen männikkömaisemaan makuuhuoneessa. Huoneet ovat pienentyneet ja katot madaltuneet, keittiö-ruokailutila-olohuone ovat yhte-näistä tilaa, terassit suuria ja pihat kunttaa ja kiveä viehkoine nuotiopaikkoineen jne. Huippuidea oli keittiösaarekkeeseen laskeutuva televisio!

Myös Omakotiliiton osastolla matkalaiset piipahtivat vaihtamaan kuulumisia – kuka onnekas lienee päässyt noutamaan kylpytynnyrin?

Vaikka matka oli pitkä Pohjois-Savosta käsin, retkelle osallistui 53 henkilöä piirimme jäsenyhdistyksistä – ja aikoivat lähteä vastakin.

Syyskesän terveisin
matkanjohtaja Maija-Liisa

Retkelle osallistui 53 henkilöä piirimme jäsenyhdistyksistä.
Kultarannan puutarha taideteoksineen kukoisti ja presidenttiparien elämästä kerrottiin värikkäällä ja mielenkiintoisella tavalla.
Messutaloissa ikkunat ovat isoja ja lähtevät lattiarajasta – mutta mikäpä sen mukavampaa kuin herätä kauniiseen männikkömaisemaan makuuhuoneessa.
Terassit ovat suuria ja pihat kunttaa ja kiveä viehkoine nuotiopaikkoineen.