Yhdistysten uutiset ja tapahtumat

3.6.2021 9.00

Nummenmäen Pientalot otti digiloikan

Nummenmäen Pientaloyhdistys on harjoitellut digiloikan ottamista varten jo vuosikaudet.

Kyllä me digiloikka osataan! Ulla Vahtera (vas.), Taru Lehtonen, pj. Reijo Aulio ja Kalle Ranto.
Onko digiloikan ottaminen yhdistyksellemme hyppy tuntemattomaan?

Ei todellakaan, sitä on harjoiteltu ja askelmerkkejä piirretty vuosikaudet. Turkulaisen Nummenmäen Pientaloyhdistyksen kotisivut perustettiin jo viime vuosituhannella ja Facebook-sivukin on ollut olemassa toistakymmentä vuotta.

Uutta potkua kotisivuille saatiin, kun ne aikanaan vaihdettiin Omakotiliiton tarjoamalle alustalle ja niitä rupesi päivittelemään nuoremman polven osaaja Kalle Ranto. Edeltäjänsä oli viettänyt monet synttärit 80-vuotisjuhliensa jälkeen eläköityessään ansioituneena ”nettiwelhomme” hommasta.

Yhdistyksen Facebook puolestaan avattiin jo silloin, kun tarjolla ei ollut muuta kuin kaverisivu ja ylläpitäjän taidot alle perustason.

Se varsinainen iso loikka otettiin viime vuodenvaihteessa, kun hallitukseen saatiin alan ammattilainen, Taru Lehtonen. Hän pisti heti tuulemaan. Nyt Nummenmäen sosiaalisen median hommat hoituvat mallikkaasti, naamakirjamme on tätä päivää. Instagramkin on käytössä! Taru valittiin saman tien jakamaan osaamistaan Omakotiliiton Markkinoinnin ja viestinnän kehitystoimikuntaan.

Harmi, ettei yhdistyksen toiminnasta ole tänä keväänä ollut kovin paljon tiedotettavaa, koska tapahtumia ei ole voitu ainakaan alkuvuonna järjestää.

Hallitus on sentään kokoontunut viime kevään jälkeen säännöllisesti, etänä. Etänä pidettiin myös viime vuoden syyskokous ja viime maaliskuinen kevät­kokous, jolloin puheenjohtaja nuiji tehdyt päätökset sohvapöytäänsä! Aika digiloikkia.

Niihinkin valmistauduttiin jo kauan sitten. Vuonna 2014 jäsenistö hyväksyi hallituksen ehdottaman sääntöuudistuksen, johon oli kaukaa viisaasti kirjattu myös mahdollisuus osallistua yhdistyksen kokouksiin etäyhteydellä.

Ulla Vahtera,

Nummenmäen Pientalot ry

Kalle Ranton sommittelema kuvakooste hallituksen Teams-kokouksesta.