Yhdistysten uutiset ja tapahtumat

14.9.2022 11.43

Maankäyttö- ja rakennuslaki uudistuu -webinaari 31.10.2022 klo 13–15

Vapaa-Ajan Asukkaiden Liitto (VAAL ry) järjestää yhteistyössä Suomen Omakotiliiton kanssa webinaarin uuden Maankäyttö- ja Rakentamislain mukanaan tuomista muutoksista.

Maankäyttö- ja Rakennuslain (MRL) uudistaminen on parhaillaan käynnissä. Hallituksen suunnitelmana on saada uudistettu Rakentamislaki (RakLa) voimaan vuoden 2024 alusta alkaen. Tavoitteenamme tässä Webinaarissa on kertoa luvanhakijan näkökulmasta katsoen, mitä muutoksia uusi laki tuo mukanaan, erityisesti toimenpidelupahakemusten poistumisen takia.

Maankäyttö- ja rakennuslaki uudistuu -webinaari 31.10.2022 klo 13.00–15.00

Webinaarin sisältö:

1. Rakentamisen lupakynnys ja kerrosala (Ympäristöministeriö)
  2. Rakentamislaki voimaan 1.1.2024 - Mikä muuttuu? (Kuntaliitto)
  3. Lupakäytäntöjen muutosten vaikutus rakennusvalvontaan (Rakennustarkastusyhdistys RTY)
  4. Toimenpidelupa haja-asutusalueella, ympäristökysymykset lupaa haettaessa (MTK)
  5. Mitä meiltä edellytetään uuden lain aikana ilman rakentamislupaa toteutettavien vähäisten hankkeiden  tapauksessa – Onko hankkeessa kerrosalaa ja edellyttääkö se rakennusoikeusneliöitä ? (VAAL)

Webinaari on avoin ja maksuton kaikille Omakotiliiton ja VAAL:n jäsenille.

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 28.10. klo 12 mennessä verkkolomakkeella osoitteessa www.omakotiliitto.fi/tulevatwebinaarit. Linkki ZOOM-webinaariin lähetetään 28.10. iltapäivällä kaikille ilmoittautuneille. Tervetuloa!

Tervetuloa

Vapaa-ajan Asukkaiden Liitto ry (VAAL)