Yhdistysten uutiset ja tapahtumat

Leijonahiihdot Ilomantsissa

Ilomantsin Omakotiyhdistys oli 24.2. mukana järjestämässä Ilomantsin Liikuntakeskuksessa lasten Leijonahiihtoja. Kisat ovat muutaman kerran keväisin Ilomantsin Urheilijoiden järjestämät sarjahiihdot lapsille, joissa osanottajia on aina runsaasti, ja joka illalle on oma sponsori. Tällä kertaa laduilla sujutteli 65 eri ikäistä lasta, jotka saavat palkinnoksi osallistumismitalin lisäksi aina pienen ”pussukan”, jossa on pientä purtavaa hedelmistä karkkeihin. Koronan takia tällä kertaa kisojen palkintojen jakoa ei voitu tehdä sisätiloissa, ja kilpailijat saivat pussukan heti maaliin tulon jälkeen kaulaansa. Muovipussin sijasta saivat kilpailijat tänä vuonna Omakotiliiton lahjoittamat kassit, jotta tavarat eivät leviäisi pitkin pihamaata. Sekä kilpailijat että erityisesti huoltojoukoissa mukana olleet vanhemmat olivat erittäin tyytyväisiä sekä itse kisoihin että kätevään palkintokassiin, ja lapset kulkivat kassit kaulassa varmaan ihan kotiin asti.