Yhdistysten uutiset ja tapahtumat

8.4.2024 14.38

Keravan Omakotiyhdistys - kunniapuheenjohtajaksi Harri Hänninen, Keravalla rakennuslupien myöntöajat huippuluokkaa

Keravan Omakotiyhdistys on valinnut Harri Hännisen kunniapuheenjohtajaksi. Yhdistyksen kevätkokouksessa kuultiin Keravan rakennusvalvonnan johtavan rakennustarkastaja Timo Vatasen seminaariesitys.

Keravan Omakotiyhdistys kutsui Harri Hännisen yhdistyksen kunniapuheenjohtajaksi kiitoksena ansiokkaasta ja pitkäaikaisesta työstä omakotiaatteen ja -toiminnan edistämiseksi. Siviiliammatiltaan Hänninen on tutkija ja on toiminut monin eri tavoin omakotiasujan edunvalvojana ja pitkäaikaisena puheenjohtajana. Yhdistyksen puheenjohtaja Leena Harjula-Jalonen piti puheen ja esitti pitkän ansiolistan Hännisen urasta omakotitoimijana ja kannusti muitakin ottamaan esimerkkiä sitoutumisesta ja työstä omakotitoimijana.

Kevätkokouksen seminaariesitelmän piti Keravan rakennusvalvonnan johtava rakennustarkastaja Timo Vatanen. Lisäksi hän esitti prosessissa olevaa uutta rakennusjärjestystä, joka tulisi voimaa 1.1.2025. Vatanen totesi, että Keravan rakennuslupien myöntöajat ovat huippuluokkaa, sillä keskimäärin lupa myönnetään mediaanissa 24 päivän kuluessa ja muuten 52 päivän. Pisimmät myöntöajat johtuvat muun muassa epäselvyyksistä omistussuhteista. Myöntöaika lasketaan siitä hetkestä alkavaksi, kun tarvittavat lupa-asiakirjat ovat kunnossa. Ei siitä, jolloin jättää hakemuksen. Tämä on hyvä muistaa.

Vatanen kertoi, että häneltä voi tulla kysymään rakentamiseen liittyvistä asioista ihan toimistoon saakka. Ovi on auki!

Teksti ja kuva: Leena Harjula-Jalonen