Yhdistysten uutiset ja tapahtumat

12.9.2023 14.35

Joensuun Omakotiyhdistys 30 vuotta

Yhdistyksemme vietti 30. toimintavuottaan muun muassa kuntosalivuoroin, ruokakurssein sekä lakimies- ja puutarhaluennoin.

Olemme pyrkineet tuomaan näkemyksiämme kaupunkikuvaan ja kaavoitukseen liittyen osallistumalla kaavatilaisuuksiin ja tekemällä kaupunkikuvatoimikunnan kanssa polkupyöräillen yhteisen katselmuksen yhteen kaupunginosaan uuden ja vanhan rakennuskannan yhteensopimisen vertailemiseksi.

Teemme aktiivista jäsenhankintatyötä ja meillä on kaksi omakotitalkkaria auttamassa ikääntyneitä jäseniämme arjen askareissa.

Järjestimme lapsiperhejäsenillemme ilmaisen Rölli ja metsänhenki -esityksen Sinkkolan kesäteatterissa, menekki oli noin 120 lippua. Hieman varttuneemmille jäsenille aveceineen tarjosimme Jaska-musiikkikomedian, joka kertoo Jaakko Tepon 70-vuotistaipaleesta. Käsikirjoitus oli Antti Heikkisentti ja Ilja Tepon, esityksen ohjasi Olli-Matti Oinonen. Esitys oli Utran uittotuvalla ja pienellä omakustannuksella jaoimme n. 150 lippua.

Syksy jatkuu muun muassa puutarhatapahtuman merkeissä.

Mauri Väisänen, pj.

Kuvat Jaska-musiikkikomediasta. Tässä hallituksemme jäsenet jakavat jäsenille lippuja. Oikealta Juha Elomaa, kokoussihteerimme Ritva Martikainen ja selin Maija Närhi.