Yhdistysten uutiset ja tapahtumat

6.9.2021 13.39

Hej på er alla medlemmar i Egnahemsföreningen på Kimitoön

Hoppas ni alla haft en riktigt skön sommar trots Corona och värmebölja.

Hej på er alla medlemmar i Egnahemsföreningen på Kimitoön

Ölmos Kimitoön. Foto Gabriella Laurén.

Hoppas ni alla haft en riktigt skön sommar trots Corona och värmebölja. Pga Corona pandemin har vi detta år inte kunnat följa vår verksamhetsplan, vilken var fullspikad med program för både vuxna och barn.

Vi kommer att ha vårt höstmöte under oktober månad på Strandhotellet i Dalsbruk, i november är det planerat en hamburger eller taco happening för barnfamiljer också på Strandhotellet och den 5 december äter vi julbuffé denna gång på Labbnäs Semesterhem. Allt detta om corona situationen tillåter, vi följer upp restriktionerna. Händelsekalendern kommer att finnas på hemsidan www.ehf-kimitoon.fi samt i Annonsbladet.

Vår talkkari Jonas Edberg får fortsätta sitt talkkarijobb fram till 28.02.22, vilket vi är glada över =)

Har du någonting att fråga om, ring eller sänd epost.

En skön fortsättning på hösten önskar vi er alla!

Hei kaikki Egnahemsföreningen på Kimitoön jäsenet

Toivottavasti teillä kaikilla on ollut mukava kesä koronapandemiasta ja hellepäivistä huolimatta. Koronapandemian vuoksi emme ole pystyneet noudattamaan tämän vuoden toimintasuunnitelmaamme, joka oli täynnä ohjelmaa sekä aikuisille että lapsille.

Syyskokous pidetään lokakuussa Strandhotelletissa Taalintehtaalla, marraskuussa on suunnitteilla hampurilais- tai tacotapahtuma lapsiperheille Strandhotelletissa ja 5. joulukuuta järjestämme joulubuffetin tällä kertaa Labbnäsin Lomakodissa. Kaikki tämä, jos koronatilanne sen sallii; noudatamme rajoituksia. Tapahtumakalenteri löytyy verkkosivuilla www.ehf-kimitoon.fi ja Ilmoituslehdestä.

Talkkarimme Jonas Edberg saa jatkaa talkkarityötään 28.02.22 asti, mistä olemme iloisia =)

Jos sinulla on kysyttävää, soita tai lähetä sähköpostia.

Toivotamme kaikille hyvää syksyn jatkoa!

styrelsen/hallitus