Yhdistysten uutiset ja tapahtumat

29.3.2019 12.38

Heinolan Omakotiyhdistys 80 vuotta

Omakotiyhdistyksen 80-vuotista taivalta juhlittiin 13. maaliskuuta

Suomen toiseksi vanhin omakotiyhdistys Heinolan Omakotiyhdistys juhli 13. maaliskuuta 80-vuotista taivaltaan. Tilaisuuden aluksi puheenjohtaja Kari K Kauppinen toivotti juhlijat tervetulleiksi ja kertoi yhdistyksen viimeaikaisesta toiminnasta. Tämän jälkeen Heinolan Musiikkiopiston viulisti Kati Rautaoja ja pianisti Siina Suutarinen soittivat kaksi kappaletta.

Omakotiyhdistyksen 80-vuotishistoriikin syntymisestä Kauppinen totesi, että historiikin laatimisesta suurimman osan teki yhdistyksen 75-vuotisjuhlaan edesmennyt kunniapuheenjohtaja Martti Vehmola. Historiikkia täydennettiin viiden vuoden tapahtumilla. Juhlan päätteeksi läsnäolijat saivat muistoksi historiikin.

Tervehdykset ja onnittelut tilaisuuteen esittivät Omakotiliiton hallituksen puheenjohtaja Ari Rehnfors, Heinolan kaupunginhallituksen puheenjohtaja Kirsi Lehtimäki sekä Hämeen piirin ja Lahden Seudun Omakotiyhdistyksen puheenjohtaja Heikki Lehtiniemi.

Musiikkiopiston lahjakkaat soittajat Rautaoja ja Suutarinen esiintyivät uudestaan.

Lopuksi ohjelmassa olivat huomionosoitukset. Puheenjohtaja Kauppinen totesi, että yhdistyksen hallitus on päättänyt nimetä monivuotisen taloudenhoitaja/sihteeri Kari Leinon yhdistyksen kunniajäseneksi. Tämän lisäksi Leino sai Suomen Omakotiliiton hallituksen myöntämän arvokkaan Kunniakirjan erityisen ansiokkaasta omakotiyhdistystoiminnasta vuosikymmenten ajalta. Toinen palkittu oli yhdistyksen sihteeri Katja Pärssinen, joka sai Omakotiliiton pronssisen kunniamerkin.

Heinolan Oky 80 vuotta
Puheenjohtaja Kari Kauppinen (vas.), Omakotiliiton hallituksen myöntämän Kunniakirjan ansiokkaasta omakotityöskentelystä saanut taloudenhoitaja Kari Leino ja varapuheenjohtaja Sari Tiilikainen.