Yhdistysten uutiset ja tapahtumat

6.9.2022 12.25

Haluttaisiko haastaa päättäjien ajatukset?

Tule mukaan kuulemaan lisää torstaina 22.9.2022 kello 18.00 osoitteeseen Kinnalantie 1, Parola. Löydetään yhdessä kiinnostuksellesi oikea kohde ja pistetään hösseliksi.

Hattulan Pienkiinteistöyhdistyksen jäsenenä pääset luomaan uutta ajattelua asumisen asiat edellä. Yhdistystoimijana pääset Suomen Omakotiliiton sisäpiiriin ja saat vankan tuen toiminnallesi.

Hattulan 6000 pientalo- ja vapaa-ajan asukasta tarvitsevat arvoisensa puolestapuhujan. Ilman jäsenten toimintaa yhdistykset ovat voimattomia. Hattulan Pienkiinteistöyhdistys tarvitsee uusia toimijoita pystyäkseen pitämään pientaloasukkaiden puolta. Anna osaamisesi loistaa hyvän asian puolesta ja tartu tilaisuuteen.

Hattulan Pienkiinteistöyhdistyksessä voit tehdä juuri niitä asioita, joita haluat. Ja voit tehdä juuri niin paljon kuin haluat. Pääset tekemään hyvää ja toimintasi tulokset näkyvät ja kuuluvat koko kunnan alueella. Yhdistyksessä pääset tekemisiin mm. kuntavaikuttamisen, viestinnän, jäsenhankkimisen ja yhteisten tapahtumien järjestämisen parissa. Vaatimuksena on vain kiinnostus ja innostus yhteisiä asioita kohtaan.

Lisätietoja saat Omakotiliiton järjestöpäällikkö Sami Toivaselta sami.toivanen@omakotiliitto.fi tai 040 847 4440.

Pientaloasukkaiden tuki, turva ja puolestapuhuja

Omakotiliitto on alansa ainoa valtakunnallinen pientaloasukkaiden ja vapaa-ajan asukkaiden edunvalvonta- ja palvelujärjestö, joka edistää pientalovaltaista elämänmuotoa. Omakotiliitto on puoluepoliittisesti sitoutumaton, ja siihen kuuluu 233 paikallisyhdistyksen kautta jo yli 70 000 jäsentä (kotitaloutta). Suomessa on yhteensä noin 1,2 miljoonaa pientaloa ja noin 0,5 miljoonaa vapaa-ajan asuntoa.

Yhdessä paikallisyhdistystensä kanssa Omakotiliitto tarjoaa jäsenilleen tietoa ja neuvontaa sekä auttaa jäseniään pitämään kotinsa ja lähiympäristönsä hyvässä kunnossa. Omakotiliiton edunvalvontatyön päämääränä on kohottaa omakotiasumisen arvostusta sekä kunnallisessa että valtakunnallisessa päätöksenteossa ja linjauksissa.

Tavoitteitamme ovat

1. Turvata omakoti- ja vapaa-ajan asumisen kustannusten ja velvoitteiden kohtuullisuus ja oikeudenmukaisuus. Vapaa-ajan asumisen osalta mm. jätehuolto, vesien suojelu, terveyspalvelut, yksityisteiden hoito, verkkoyhteydet ja kiinteistövero.
  2. Edistää pientalon ja vapaa-ajan asumisen remontointiin, peruskorjaukseen ja rakentamiseen sekä näiden teettämiseen liittyvää tietoutta ja neuvontaa.
  3. Saada pientalon ja vapaa-ajanasunnon omistajan ääni kuuluviin edistämällä kansalaisvaikuttamista.