Yhdistysten uutiset ja tapahtumat

15.12.2020 11.50

Hälsningar från Egnahemsföreningen på Kimitoön rf

Vi jobbar på som vanligt i tysthet och hoppas att år 2021 ser annorlunda ut.

Hej alla medlemmar

Nu har vi hösten här med regn och rusk, men också med soliga vackra dagar och fina solnedgångar.

Vi kommer inte att kunna fullfölja vårt uppgjorda höstprogram, detta på grund av corona situationen som ej gått över. Det har för oss alla varit ett annorlunda år, detta har vi ju ingen fått vara med om tidigare.

Vi jobbar på som vanligt i tysthet och hoppas att år 2021 ser annorlunda ut. Vi önskar fortsatt samarbete med våra samarbetspartner och välkomnar även nya medlemmar i vårt team.

På höstmötet som hölls på Strandhotellet 05.11.20 blev alla ärenden godkända av medlemmarna och nu fokuserar vi oss på nästa år och kan nämna några program som vi tänkt oss: vårmöte, vårfest, medlemskampanjer, barnens egen dagsresa till Sisumetsän Seikkailupuisto i Hiidenlinna, dagsresa till Ikea och Viherlassila och sommarens utlandsresa går till Haapsalu i början av augusti. Om det finns andra önskemål tar vi gärna emot idéer.

Talkkari Maik Petters fortsätter jobba fram till den 31.1.21. Han är omtyckt och haft bra med jobb. Då Maik slutar blir det att igen att ta itu med sökning efter en ny talkkari.

Vi önskar er alla en skön lillajul, God Jul och ett Gott Nytt År.

Ann och Peter gm styrelsen

Hei kaikki jäsenet

Nyt on syksy täällä, ja sadetta ja kurjaa ilmaa on luvassa, mutta myös kauniita aurinkoisia päiviä ja ihania auringonlaskuja.

Syysohjelmamme jää toteuttamatta, mikä johtuu koronatilanteesta, joka ei ole vielä mennyt ohi. Vuosi on ollut erilainen meille kaikille, tätähän ei kukaan meistä aikaisemmin ole kokenut.

Työskentelemme ahkerasti kaikessa hiljaisuudessa ja toivomme, että vuosi 2021 on erilainen vuosi. Toivomme, että yhteistyökumppanimme jatkavat yhteistyötä kanssamme ja toivotamme tervetulleiksi mukaan tiimiimme myös uusia jäseniä.

Strandhotelletissa 5.11.2020 pidetyssä syyskokouksessa jäsenet hyväksyivät kaikki asiat,  ja nyt keskitymme ensi vuoteen ja voimme mainita joitain ohjelmia, jotka ovat suunnitteluvaiheessa: kevätkokous, kevätjuhlat, jäsenyyskampanjat, lasten oma päiväretki Sisumetsän Seikkailupuistoon Hiidenlinnassa, päiväretki Ikeaan ja Viherlassilaan sekä ulkomaan kesämatka Haapsaluun elokuun alussa. Jos on muita toiveita, otamme mielellämme vastaan ideoita.

Talkkari Maik Petters jatkaa työskentelyään 31.1.2021 asti. Hän on hyvin suosittu, ja hänellä on ollut tarpeeksi työtä. Kun Maik lopettaa, on taas aika etsiä uutta talkkaria.

Toivotamme teille kaikille ihanaa pikkujoulua, Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta.

Ann ja Peter / hallitus