Yhdistysten uutiset ja tapahtumat

14.9.2023 14.39

Egnahemsföreningen på Kimitoön rf

Hej på er alla ☺

Nu har vi sommaren år 2023 bakom oss och hösten är här igen, hur kan en årstid gå så snabbt. Vi har ett nytt program utbud till er för hösten. Tidigare har vi har haft infokväll ang. sotningens mångsidiga labyrint, mycket intressant info och även massor nytt. Tack till sotarparet Jenni Lindström och Harri Kemilä. Vi har varit på höstfest på Storfinnhova gård, en speciell plats att välkomna in hösten på. Vi har deltagit i det traditionella September Open ”medeltidamarknaden/skördemarknaden/september Expo”, och ännu har vi dessa program här under på kommande.

1. Höstmöte, 19.10.23 Strandhotellet kl. 18:00. Gästföreläsare Mikaela Männistö-Sjöblom berättar om sitt företag Mikaelas vård och hemtjänster. Stadgeenliga ärenden. Anmälningar till Jurita tel. 040 8486797. Kaffe och smörgåstårta bjudes. Varmt välkomna!
  2. Ikea, mm, 11.11.23. Start från Dalsbruk kl. 09:00, pris 10 €/pers, icke medlem 20 €. Anmälningar till Birgitta tel. 040 5776871.
  3. Julmiddag, 08.12.23 på Strandhotellet kl. 17:00. Anmälningar till Ann tel. 040 7397883 senast 03.12.23.

Vi önskar alla en skön höst ☺

Sotarparet Jenni Lindström och Harri Kemilä

Vi skall representera vår föreningen under September Open, skall bli givande. Foto: Cami Moberg-Nordgren