Yhdistysten uutiset ja tapahtumat

8.3.2023 12.06

Egnahemsföreningen på Kimitoön rf

23.3.23 Vårmöte kl. 18.00 på Strandhotellet. Gästföreläsare är sotarparet Jenni Lindström och Harri Kemilä, vilka berättar om hur viktig sotningen är och allt annat som hör till sotning, ställ gärna frågor. Stadgeenliga ärenden. Anmälningar till Birgitta tel. 040 5776871, kaffe och smörgåstårta bjudes. Varmt välkomna!

11.5.23 Utfärd till Tenala och  Bromarv. Start från Dalsbruk kl. 09.00. En intressant och skojig dagsutflykt gör vi till Bromarv, ingår lite överraskningar bla, visit i mejeriet, osttilverkning, byabutiker, Rilax gård mm. Priset för resan är 40 €, inkl lunchbuffé,  kaffe med dopp, guide, vi går inte långa sträckor. Bindande anmälningar till Birgitta tel. 040 5776871 före 27.4.23.

9.6.-11.6.23 Pärnu grillfestival. I år styr vi kosan mot  Pärnu på grillfestival, vi bor på Tervis Spa nära till festival området var det finns massor grillmat, ostar, musik, linne allt möjligt på marknaden som vi kan köpa 😊 . Vi är ännu i planerings skedet, men priset kommer inte att överstiga 270 €. Sätt in resan i kalendern, anmäl dej så fort du känner dej redo, sista anmälningsdagen 6.5.23, hoppas vi blir många i år. Bindande  anmälningar till Ann tel. 040-7397883

OBS. Talkkariverksamheten fortsätter som förut!

Med önskan om en god fortsättning på våren 😊

Styrelsen

En intressant, givande information med stänk även av humor fick ett 60 tal medlemmar vara med om På Strandhotellet i Dalsbruk 16.2.23, Eero Wallén berättade och visade film om sitt köp av mögelhus och vh Elmer Sulonen fortsatt med juridiken kring köp och sälj av fastighet. Vi tackar Eero och Elmer för en verkligen fin kväll! Fotocollaget har Birgitta Karlsson tagit.