Yhdistysten uutiset ja tapahtumat

1.6.2022 11.16

Egnahemsföreningen på Kimitoön rf

Hej på er alla!

Sommaren är på kommade och de flesta här ute på Kimitoön har kommit igång med vårarbetet. Behöver du hjälp med att fixa på tomten eller inomhus så ring vår Talkkari Jerker på tel.nr. 040 3638502, han kommer gärna och hjälper till.

Föreningen har haft sitt vårmöte i april månad. Vi har även varit till Mylly och Viherlassila och hoppas att vi den 12 juni få åka iväg med barn och barnbarn till Zoolandia, samt till Haapsalu den 14-16 augusti, om coronan tillåter.

Ett jippo har vi hittills deltagit i, nämligen träsgårdsöppningen och fågelholk jippot på RTV i Kimito. Bild 1, fr. höger butikschef Gabriella Mustonen, föreningens sekreterare Ann Laurén och kassör Karita Funck. Bild 2, Talkkari förman Birger Ekman har hittat till blomhavet vid RTV. Bild 3. Liam har byggt fågelholk med morfar.

Det var igen ett nöje att få träffa mänskor och solen sken dagen lång 😊

Angående Haapsalu resan sätter vi ut annons i lolaka tidningen Annonsbladet. Dessutom skickar vi ut  mera information via epost.

Nu önskar vi er alla medlemmar en skön sommartid, vi hörs igen 😊

*****************************

Hei kaikki!

Kesä on tulossa ja suurin osa ihmisistä täällä Kemiönsaarella on aloittanut kevättyöt. Jos tarvitset apua tontin fiksauksessa tai sisätiloissa niin soita Talkkari Jerkerille puh. 040 3638502, hän tulee mielellään auttamaan.

Yhdistys on pitänyt kevätkokouksensa huhtikuussa. Olemme käyneet myös Myllyssä ja Viherlassilassa ja toivomme että 12.6 lähdetään lasten ja lastenlasten kanssa Zoolandiaan ja 14-16 elokuuta Haapsaluun, jos korona sallii.

Olemme tähän asti osallistuneet yhdessä tapahtumassa, nimittäin puutarha-avajaisissa ja linnunpönttö tapahtumassa RTV:ssä Kemiössä. Kuva 1, oikealta myymäläpäällikkö Gabriella Mustonen, yhdistyksen sihteeri Ann Laurén ja rahastonhoitaja Karita Funck. Kuva 2, Talkkarin esimies Birger Ekman on löytänyt kukkameren RTV:stä, kuva 3 Liam on rakentanut isoisän kanssa pönttö.

Oli taas ilo tavata ihmisiä ja aurinko paistoi koko päivä 😊

Haapsalun matkasta laitamme ilmoituksen paikalliseen Ilmoituslehteen. Lisäksi lähetämme lisätietoa  sähköpostitse.

Nyt toivotamme kaikille jäsenille ihanaa kesäaikaa, kuullaan taas 😊

Egnahemsföreningen på Kimitoön/Ann & Peter

www.ehf-kimitoon.fi