9.2.2018 9.27

Uusi jäsenetu: Aninkainen.fi ja Omakotiliitto yhteistyöhön

Omakotiliiton jäsenet saavat nyt 1 000 euron alennuksen Aninkainen.fi-kiinteistönvälityspalvelun välityspalkkiosta.

Aninkainen.fi-kiinteistönvälityspalvelu on päättänyt tarjota Omakotiliiton jäsenille 1 000 euron alennuksen välityspalkkiosta.

Aninkainen.fi-kiinteistönvälityspalvelun liiketoiminta-johtaja Timo Moilanen toteaa, että aninkainen.fi ajaa pientaloasujien etuja ja asiaa kuten Omakotiliittokin.

‒ Haluamme helpottaa omakotitalon ostamista ja tehdä samalla myymisestä ja ostamisesta koulutettujen kiinteistönvälittäjien avulla myös turvallisempaa. Aninkainen.fi-kiinteistönvälityspalvelun ketjun kiinteistönvälittäjät noudattavat alan hyvää välitystapaa, joka on alalla oleva standardi välitystyön toteuttamisesta. Näin huomioimme parhaalla mahdollisella tavalla sekä myyjän että ostajan oikeudet ja velvollisuudet.

Moilanen kertoo, että Aninkaisen tavoitteena on tehdä asuntokaupasta hieman parempaa.

‒ Pyrimme löytämään asiakkaillemme parhaat vaihtoehdot ja kumppanit, jotta tässä tavoitteessa voidaan onnistua. Asuntokauppa on kuitenkin se ihmisen suurin kauppa, joten me luotettavina ammattilaisina haluamme auttaa asiakkaita, jotta siinä päästään parhaaseen lopputulokseen.

Paikallinen ammattilainen on omakotitaloa myydessä ensiarvoisen tärkeä kumppani, Moilanen muistuttaa.

‒ Aninkainen.fi-kiinteistönvälitysketjun palveluvalikoimasta ja kumppaneiden kautta löytyy yksilöllisesti räätälöitävää kiinteistönvälitystä jokaiselle asiakkaalle ja jokaiseen kohteeseen sopivaksi – meillä et maksa turhasta! Moilanen vakuuttaa.

Moilanen muistuttaa, että omakotitaloa myydessä on todella tärkeää huomioida myyjän vastuu.

‒ Henkilökohtainen suositukseni on, että myyjä voisi kuntotarkastaa ja piilovirhevakuuttaa omakotitalonsa jo kohteen markkinoinnin alkaessa. Tämä on tietenkin sekä myyjän että ostajan etu.

Moilanen kertoo, että Suomessa kohteet yleensä tarkastetaan ja vakuutetaan vasta siinä vaiheessa, kun ostaja on löytynyt. Ruotsissa tai Tanskassa tilanne on jo kääntynyt toisinpäin – kohteet tarkastutetaan jo ennen markkinoinnin aloittamista.

‒ Aninkainen.fi:n kautta löydät myös kumppanit kuntotarkastuksiin ja piilovirhevakuutuksiin, ja monissa Raksystemsin tarkastamissa kohteissa saattaakin jo olla myynti-ilmoituksessa tieto siitä, että kohde on kunto-tarkastettu ja piilovirhevakuutettu.

Yleensä omakotitalo kehotetaan myymään keväällä. Moilanen myöntää, että kiinteistönvälityksen kauppa-määrät vaihtelevat jonkin verran vuodenaikojen mukaan.

‒ Yleensä joulun aikaan tehdään vähemmän kauppoja, ja loppiaisen jälkeen kauppamäärät alkavat taas nousta.

Kysyntää kuitenkin on ympäri vuoden ja kauppoja tehdään jatkuvasti, eli hyvää kohdetta ei kannata pantata kevääseen kauppojen toivossa. Keskimääräinen omakotitalojen myyntiaika on noin 100 vuorokautta.

‒ Vuodenaikaa tärkeämpää ehkä onkin, että kohde markkinoidaan muun muassa ammattilaisen ottamilla valokuvilla ja hinnoitellaan oikein, jolloin kaikki kohteet menevät kyllä kaupaksi vuodenajasta riippumatta.

Timo Moilanen kehottaa Omakotiliiton jäseniä olemaan häneen rohkeasti yhteydessä jos jokin mietityttää.

‒ Minuun voi olla aina yhteydessä  ja kysyä neuvoa, autan mielelläni. Yhdessä aninkainen.fi-kiinteistönvälittäjien kanssa pystymme palvelemaan Hangosta Utsjoelle ja kaikki muutkin paikkakunnat siinä välillä. Tehdään yhdessä asuntounelmistasi totta!

Aninkainen.fi on täysin suomalainen, avainhenkilöidensä omistama ja valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju.

Yhteydenotot:

timo.moilanen@aninkainen.fi, puh. 0500 479 920