Uutiset ja tiedotteet

7.5.2024 8.22

Sähköverkkoyhtiöt keräävät asiakkailtaan palautetta jakeluverkon kehittämissuunnitelmiin

Seuraavat jakeluverkon kehittämissuunnitelmat valmistuvat kesällä 2024. Ennen kehittämissuunnitelmien valmistumista sähköverkkoyhtiöiden asiakkailla on toukokuun ajan mahdollisuus kommentoida suunnitelmia.

Sähköverkkojen kehittäminen on verkkoyhtiöiden lakisääteinen velvollisuus, jonka noudattamista Energiavirasto valvoo. Seuraavat jakeluverkon kehittämissuunnitelmat valmistuvat kesällä 2024. Kehittämissuunnitelma laaditaan kahden vuoden välein. Energiaviraston määräyksessä kehittämissuunnitelmista edellytetään, että jakeluverkko järjestää käyttäjien kuulemisen, ja sen on kestettävä vähintään yhden kuukauden ajan. Kuulemisen tulee olla käynnissä vähintään 1.–31.5. välisenä aikana.

Energiateollisuus on koonnut useiden yhtiöiden kehittämissuunnitelmat helposti saataville. Jos oman sähkönsiirron jakeluverkkoyhtiön kehittämissuunnitelma ei ole listalla, löydät sen jakeluverkkoyhtiön kotisivuilta. Osa yhtiöistä on myös lähettänyt asiakkailleen pyynnön kommentoida kehittämissuunnitelmaa.

Linkki kehittämissuunnitelmiin

Energiateollisuuden tiedote