12.1.2018 9.13

Puulämmityspäivä 7.2.2018 klo 12-16, Helsinki

Pienten savupiippujen rakenteiden ja paloturvallisuuden määräykset ja ohjeet muuttuivat vuoden 2018 alussa. Miten kaupunkien ja kuntien rakennusvalvonnat soveltavat muuttuneita määräyksiä?

Tervetuloa Tulisija- ja savupiippuyhdistys TSY ry:n järjestämään Suomen suurimpaan puulämmityksen ja tulisijatiedon tapahtumaan. Seminaari on tarkoitettu asiantuntijoille ja kaikille tulisijoista ja polttopuun käytöstä kiinnostuneille.

Aika: 7.2.2018 klo 12.00-16.00
Paikka: Ostrobotnia, juhlasali, Museokatu 10, 00100 HELSINKI

Ilmoittautumiset 29.01.2018 mennessä.

Ohjelma

Tilaisuuden juontaa ja keskustelua ohjaa toimialapäällikkö Hannes Tuohiniitty, Bioenergia ry.

1. Tilaisuuden avaus, Tulisija- ja savupiippuyhdistyksen TSY ry:n puheenjohtaja, toimitusjohtaja Kari Sivula.
  2. Tulisijoilla lämpöä tulevaisuudessakin, ympäristöneuvos Maarit Haakana, ympäristöministeriö
  3. Tulisijan rooli energiamarkkinoilla, toimitusjohtaja Hannu Linna, Vaasan Sähkö Vasa Elektriska
  4. Oma energiantuotanto vähentää ostosähkön tarvetta, professori emeritus Raimo Lovio, Aalto-yliopisto
  5. Uusi asetus lisää savupiippujen paloturvallisuutta, yli-insinööri Jyrki Kauppinen, ympäristöministeriö
  6. Miten uusia määräyksiä tulkitaan, kommenttipuheenvuorot
    : tarkastusinsinööri Ulla Poutanen, Helsingin kaupungin rakennusvalvonta, ja rakennusmestari Anssi Kontinen.

Paneelikeskustelu: Mikä merkitys tulisijoilla on Suomen huoltovarmuudessa

• Satu Hassi, kansanedustaja, Eduskunta
  • Tuomo Järvinen, varapuheenjohtaja, Tulisija- ja savupiippuyhdistys TSY ry
  • Hannu Linna, toimitusjohtaja, Vaasan Sähkö Vasa Elektriska
  • Raimo Lovio, professori emeritus, Aalto-yliopisto
  • Päivi Suur-Uski,asiantuntija, Motiva Oy

Puulämmityspäivän ohjelma

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu tilaisuuteen perjantaihin 29.1.2018, klo 16.00 mennessä. Tilaisuus on maksuton ja sisältää kahvitarjoilun.

Huom! Tilaisuutta voi seurata myös Youtubessa: Striimauslinkki laitetaan ennen seminaaria TSY:n kotisivuille – www.tsy.fi

Tilaisuuden järjestäjät: Tulisija- ja savupiippuyhdistys TSY ry, Bioenergia ry, Lähienergialiitto ry, Suomen Omakotiliitto ry, Pientaloteollisuus PTT ry ja Motiva

Puulammityspaiva_2018_logo