14.4.2020 17.00

Osallistu kyselyyn kodin lämmitysmuodoista

Omakotiliitto ja Aalto-yliopisto selvittävät, miten lämmitysmuodon vaihtaminen voidaan tehdä oikeudenmukaisesti.

Kotien lämmityksessä pyritään luopumaan fossiilisen öljyn käytöstä vuoteen 2030 mennessä hallitusohjelman mukaisesti. Hallitus ja viranomaiset ymmärtävät, että siirtymän on oltava kotitalouksille oikeudenmukainen ja reilu.

Aalto-yliopiston Design for Government (DfG) -projekti tutkii yhdessä ympäristöministeriön kanssa, miten siirtyminen lämmitystavassa tehdään mahdolliseksi, ja millaisia edellytyksiä se vaatii.

Osana tutkimusta DfG-projektitiimi ja Omakotiliitto selvittävät öljylämmityksestä luopumiseen liittyviä näkemyksiä ja omakotitaloasumisen ominaispiirteitä. Kysely ei vaadi tunnistautumista, eikä vastauksia yksilöidä tuloksissa tai raporteissa tiettyyn vastaajaan.

Kyselyyn toivotaan vastauksia kaikkien lämmitysmuotojen käyttäjiltä. Toivomme erityisesti vastauksia entisiltä ja nykyisiltä öljylämmittäjiltä. Kaikki vastaukset ovat arvokkaita ja tärkeitä, jotta öljylämmityksestä luopuminen voidaan toteuttaa oikeudenmukaisesti ja reilusti.

Toivomme vilpittömästi Sinun käyttävän noin viisi minuuttia arvokasta aikaasi kyselyyn vastaamiseksi.

Vastausaikaa on 19.4. asti.

Suuri kiitos avustasi jo etukäteen!

Pääset vastaamaan kyselyyn täällä.