13.3.2020 15.33

Omakotiliitto tiedottaa koronaviruksesta

Omakotiliitto tiedottaa koronaviruksesta

Tämänhetkisten koronavirustietojen valossa Omakotiliitto tiedottaa jäsenistöään, että tilaisuuksien järjestämisessä suositellaan noudatettavaksi terveysviranomaisten alueellaan antamia ohjeita. Vuosikokouksiin ei suositella kutsuttavaksi ulkopuolisia esitelmöitsijöitä.

Omakotitalkkaritoiminnasta ohjeistetaan, että asiakkaan luona käydään pyynnöstä. Talkkareille hankitaan käyttöön käsidesiä, ja heitä ohjeistetaan käsienpesuun liittyvään hygieniaan. Turhaa kontaktia asiakkaaseen vältetään. Jos asiakas on sairastunut tai epäilee sairastuneensa koronavirukseen, työtä ei tehdä. Sisällä tehtäviä töitä pyritään välttämään. Jos talkkarilla itsellä on sairauden oireita, hänen tulee jäädä sairauslomalle välittömästi.