Uutiset ja tiedotteet

11.7.2016 15.47

Omakotiliitto SuomiAreenalla: Kolmas sektori työllistäjänä - Omakotitalkkarit ikääntyvien apuna

Omakotiliiton järjestämässä paneelissa keskusteltiin siitä kuinka omakotitalkkarit (pitkäaikaistyöttömät) mahdollistavat ikääntyvien kotona-asumisen ja kuinka heikostityöllistyvät pystyisivät palaamaan työmarkkinoille.

Omakotiliitto järjesti maanantaina 11.7.2016 klo 10.00-11.15 Porin kaupungintalon pihalla paneelikeskustelun teemalla Kolmas sektori työllistäjänä - Omakotitalkkarit ikääntyvien apuna

Omakotiliiton paneelissa olivat mukana ympäristöministeri Kimmo Tiilikainen (kesk), kansanedustajat Krista Kiuru (sd), Markku Eestilä (kok) ja Arja Juvonen (ps) sekä omakotiasujien edustajana Katja Keränen. Paneelin juonsi toimittaja Lauri Karhuvaara.

Paneelissa keskusteltiin siitä kuinka omakotitalkkarit (pitkäaikaistyöttömät) mahdollistavat ikääntyvien kotona-asumisen ja kuinka heikosti työllistyvät pystyisivät palaamaan työmarkkinoille.

Omakotitalkkareiden tarkoituksena on avustaa ikääntyvää väestöä asumiseen liittyvissä asioissa kuten pihanhoidossa, pienimuotoisissa kunnostustöissä ja siivouksessa.

Omakotiliiton piirijärjestöt ja yhdistykset tekevät työtä talkkaritoiminnan eteen täysin vapaaehtoisvoimin ja kantavat työstä myös taloudellisen vastuun. Uskomme, että vapaaehtoisvoimin yhdessä toimien pystyisimme auttamaan ikääntyviä selviämään pidempään kotona välttäen kalliin laitoshoidon, mahdollistaen heikosti työllistyvien paluun työmarkkinoille sekä laajentamaan omakotitalkkaritoimintaa laveammalle Suomessa.

Katso paneelin taltiointi MTV:n Katsomosta!

SuomiAreena_2016_07_11

Omakotiliitto mukana myös SuomiAreenan kansalaistorilla koko viikon 28. Tule tapaamaan meitä paikalle 13. Torilla jäseneksi liittyvät saavat lahjaksi sammutuspeitteen!