Uutiset ja tiedotteet

5.8.2021 13.49

Omakotiliitto hakee toiminnanjohtajaa

Omakotiliitto_Logo_Pysty_slogan_webSuurin osa suomalaisista haaveilee asuvansa omakotitalossa. Omakotiliitto tekee töitä, jotta se olisi mahdollista ja huolehtii, ettei pientaloasukkaita unohdeta valtakunnallisessa päätöksenteossa. Suomen Omakotiliitto on maamme pientalo- ja vapaa-ajan asukkaiden valtakunnallinen edunvalvonta- ja palvelujärjestö. Omakotiliittoon kuuluu 250 vapaaehtoisvoimin toimivaa omakoti- ja vapaa-ajan asukkaiden yhdistystä, joiden yhteenlaskettu jäsenmäärä on n. 70 000 jäsentä. Omakotiliitto on maamme 1,1 miljoonan pienkiinteistön omistajan ja 2,7 miljoonan asukkaan asialla. Lisäksi liitto ajaa maamme lähes 500 000 vapaa-ajan asunnon omistajan etua. Tutustu ja lue lisää Omakotiliitosta ja sen toiminnasta kotisivuilla omakotiliitto.fi sekä blogista https://www.azets.fi/ura/toihin-asiakkaallemme/omakotiliitto/.

Nykyisen toiminnanjohtajan siirtyessä uusiin tehtäviin Omakotiliitto etsii nyt asumisesta ja vaikuttamisesta kiinnostunutta, aktiivista ja osaavaa toiminnanjohtajaa. Toiminnanjohtaja toimii keskeisessä roolissa luotsaten liittoa sekä sen organisaatiota ja vapaaehtoisjäseniä kohti tavoitteitaan ja vaikuttaa aktiivisesti moninaisten sidosryhmien, verkostojen, vaikuttajien ja medioiden kautta.

Toiminnanjohtajan tehtävät

Toiminnanjohtajan tehtävässä tärkeimpiä vastuita ovat edunvalvonta, henkilöstön ja toiminnan johtaminen sekä viestintä ja näkyvyys. Tehtävässä korostuvat verkostojen luominen, suhteiden ylläpitäminen ja kehittäminen sekä vaikuttaminen. Tärkeimpiä sidosryhmiä ovat liiton jäsenistön lisäksi virkamiehet, poliittiset ja yhteiskunnalliset päättäjät sekä mediat.

Toiminnanjohtajana sinulta toivotaan kykyä johtaa innostusta ja ihmisiä työyhteisöstä huolehtien ja sen toimintaa eteenpäin vieden. Osaat liikkua sulavasti päättäjien verkostoissa ja luoda liiton kannalta tärkeitä kontakteja. Toiminnanjohtajan työtä ohjaavat liittovaltuuston sekä hallituksen linjausten mukaiset päätökset ja tavoitteet, liiton kasvutavoitteet ja toiminnan vahvistaminen jäsenkunnan kautta. Lisäksi työtä ohjaavat ajankohtaiset ajan virrassa tapahtuvat sekä ennakoitavissa olevat muutokset ja päätöksenteon ilmiöt, kuten lainsäädännön uudistukset, joilla on vaikutusta asumiseen.

Tulevan toiminnanjohtajan tehtävässä menestymistä tukee

1. aikaisempi kokemus järjestöjohtamisesta sekä edunvalvonnan parista
  2. vahvat esiintymis-, vuorovaikutus-, diplomatia- ja vaikuttamisen taidot
  3. kyky rakentaa verkostoja ja olla esillä liiton edun ja tavoitteiden mukaisesti
  4. olemassa olevat verkostot olennaisiin sidosryhmiin ja päättäjiin
  5. näkemyksellinen, ratkaisukeskeinen ja proaktiivinen työskentelyote
  6. vahvat viestintätaidot ja näkemystä nykyaikaisen markkinoinnin keinoista, kokemus median parista sekä osaaminen sosiaalisen median parissa ovat eduksi
  7. kokemus lakien valmistelusta ja keskeisten asumiseen vaikuttavien lakien hallinnasta sekä ymmärrys liiton taloudenpidosta
  8. suomen kielen lisäksi, kyky toimia tarvittaessa englannin ja ruotsin kielellä
  9. ennen kaikkea, aito kiinnostus asumiseen ja yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen.

Tehtävä edellyttää matkustamisvalmiutta kotimaassa sekä valmiutta työskennellä joustavasti tarvittaessa myös viikonloppuisin. Tehtävässä on mahdollisuus myös etätyöhön.

Tarjoamme sinulle

Yhdistyksen toiminta on aktiivista, verkostoitunutta sekä vaikuttavaa. Toiminnanjohtajana pääset mukaan vaikuttamaan niin valtakunnallisella kuin paikallisellakin tasolla 2,5 miljoonaa suomalaista lähellä oleviin merkityksellisiin asioihin asumisen tiimoilta. Pääset kohtaamaan ihmisiä ja aidosti löytämään ja rakentamaan ratkaisuja ajankohtaisiin haasteisiin. Tämä tehtävä tarjoaa sinulle mielenkiintoisen, monipuolisen ja haasteellisen tehtäväkentän sekä mahdollisuuden vaikuttaa myös oman työsi ja liiton toiminnan kehittämiseen. Sinua odottaa mukava, osaava ja työhön sitoutunut työyhteisö, aktiivisten ja innokkaiden vapaaehtoisten yhteisö sekä viihtyisät toimistotilat Pasilassa erinomaisten julkisten kulkuyhteyksien varrella. Tutustu tulevien kollegoidesi ajatuksiin ja liiton toimintaan myös blogissa: https://www.azets.fi/ura/toihin-asiakkaallemme/omakotiliitto/.

Lisätietoja ja hakuohjeet:

Mikäli uskot olevasi oikea henkilö luotsaamaan osaavaa, aktiivista ja aidosti yhteiskunnallista arvoa tuottavaa liittoa, lähetäthän hakemuksesi mahdollisimman pian - kuitenkin viimeistään 22.8. mennessä. Lisätietoja tehtävästä antaa Azetsilta HR Advisor Taru Sievänen, p. +358 50 470 0854 sekä Johanna Rytivaara p. +358 40 455 3651.

Hae paikkaa >>