25.5.2018 0.31

Omakotiliiton tietosuojaseloste

Omakotiliitto käsittelee henkilötietoja tietosuoja-asetuksessa määriteltyjä tietosuojaperiaatteita noudattaen. Tutustu tietosuojaselosteeseemme. Tietosuojaselosteessa on huomioitu voimaan astuneen lainsäädännön tarkennukset.

EU:n tietosuoja-asetus astuu voimaan 25.5.2018. Omakotiliitto on päivittänyt jäsenrekisteriin liittyvän rekisteriselosteen tietosuojaselosteeksi. Tietosuojaselosteessa on huomioitu voimaan astuneen lainsäädännön tarkennukset.

Henkilötietojen käsittelyn tarkoituksena on ylläpitää tietoja jäsenyhdistysten jäsenistä jäsensuhteen hoitamiseksi. Tietojen perusteella henkilöjäsenille lähetetään esimerkiksi jäsenlehti, jäsentiedotteet, jäsenkortti ja kerätään jäsenyhdistyksen jäsenmaksut. Tietoja käytetään myös tilastollisiin tarkoituksiin. Muiden kuin nimen ja osoitetiedon osalta tietojen käsittelyn tarkoituksena on Omakotiliiton ja sen jäsenjärjestöjen toiminnan kehittäminen ja suunnitteleminen. Jäsenyyden edellytyksenä olevat pakolliset tiedot ovat etunimi, sukunimi, lähiosoite, postinumero ja postitoimipaikka. Tietosuojaseloste kokonaisuudessaan löytyy Omakotiliiton verkkosivuilta osoitteesta www.omakotiliitto.fi/tietosuojaseloste.

Jatkossa tiedotamme tietosuojaselosteen päivittämisestä Omakotilehdessä ja sähköisessä jäsenkirjeessä. Rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää luovuttamasta häntä itseään koskevia tietoja. Kiellon voi tehdä puhelimitse tai kirjallisesti liiton toimistoon (kts. yhteystiedot) ja liiton kotisivuilla osoitteessa www.omakotiliitto.fi/jasentiedot.

Nainen ja varjo
Omakotiliitto käsittelee henkilötietoja tietosuoja-asetuksessa määriteltyjä tietosuojaperiaatteita noudattaen. Luottamuksellisesti ja turvallisesti sekä rekisteröidyn kannalta läpinäkyvästi.