Uutiset ja tiedotteet

14.12.2023 10.40

Omakotiliiton ja Urakkamaailman uusi yhteistyö helpottaa remontointia

Remonttien suunnittelu ja teettäminen tuottaa helposti päänvaivaa, eikä sopivien urakoitsijoiden löytäminen tai tarjousten kilpailuttaminen ole aina helppoa. Omakotiliitto on aloittanut yhteistyön Urakkamaailman kanssa helpottaakseen jäsenten teettämiä remontteja ja niiden kilpailutusta.

Urakkamaailma.fi on verkossa toimiva palvelu, jossa remonttia suunnitteleva voi kilpailuttaa urakoitsijoita ja löytää omiin tarpeisiinsa sopivan yrityksen. Tarjousten kilpailuttaminen, vertailu ja sopimusten teko helpottuu palvelun avulla, ja myös ongelmatilanteisiin remontin aikana voi saada apua.

Omakotiliiton talous- ja kehityspäällikkö Katja Keränen on iloinen uudesta yhteistyöstä.

”Remontointi on keskeinen neuvonnan kohteemme. Ohjeistamme aina pyytämään tarjouksen vähintään kolmelta eri tekijältä. Hinnan lisäksi on tärkeää kiinnittää huomiota tarjouksen sisältöön ja katsoa kokonaisuutta. Urakkamaailman palvelu helpottaa remonttien kilpailutusta jäsenillemme ja auttaa selvittämään eri vaihtoehtoja”, sanoo Keränen.

Omakotiliiton jäsenillä on mahdollisuus saada nopeammin apua prosessin eri vaiheissa lähettämällä sähköpostia vain jäsenille varattuun sähköpostiosoitteeseen, jonka kautta apua saa nopeasti.

Urakkamaailman kautta voi pyytää maksutta tarjouksia kaikenlaisiin kodin remontteihin pienistä isoihin.

”Olemme erikoistuneet etenkin isompiin remontteihin, kuten katto- tai kylpyhuoneremontteihin, salaojiin ja muihin piharemontteihin sekä ulkomaalauksiin”, kertoo Urakkamaailman perustaja Kalle Koivuniemi.

”Yhteen Urakkamaailman kautta tehtyyn tarjouspyyntöön asiakas saa keskimäärän neljä tarjousta. Vuosittain kauttamme tehdään 50 000 remonttia, ja palvelussamme on 10 000 yritystä. Olemmekin Suomen ylivoimaisesti suurin ja pisimpään toiminut remonttien markkinapaikka. Olemme kehittäneet palveluamme jo vuodesta 2011”, kertoo Koivuniemi.

Käytännössä asiakas luo urakkamaailma.fi -palveluun tilin, jonka jälkeen hän voi jättää palveluun ilmoituksen suunnittelemastaan remontista. Lähellä olevat yritykset voivat puolestaan jättää urakkaan oman tarjouksensa. Asiakkaan on helppo vertailla saamiaan tarjouksia niiden hinnan, sisällön tai yrityksen saamien aiempien arvioiden perusteella. Arvioita yrityksistä on jätetty jopa 20 000, ja Urakkamaailma kertoo varmistavansa, että jokainen arvio on aito.

Uusimpana seikkana Urakkamaailmassa olevat yritykset voivat kertoa vastuullisuudestaan: käyttävätkö ne esimerkiksi ekosertifioituja materiaaleja, onko kuljetuksessa käytössä hybridikalustoa ja millaisia sertifikaatteja yrityksellä on.

”Remontointialaa ei tunneta vastuullisuudestaan, mutta tämän avulla remontoinnissa voi kiihdyttää myös vastuullisuutta”, sanoo Kalle Koivuniemi.

Urakkamaailman palveluun tästä