Uutiset ja tiedotteet

7.8.2018 12.49

Omakotiliitolla ja paikallisyhdistyksillä onnistuneet Asuntomessut ‒ yhteensä 741 uutta jäsentä!

Hellekesä ei haitannut messutyötä Omakotiliiton messuosastolla Porissa. Satakunnan alueen aktiivit jakoivat Porin Asuntomessuilla yhdessä Omakotiliiton toimijoiden kanssa messukävijöille tietoa Omakotiliitosta ja paikallisista yhdistyksistä. Tänä vuonna Omakotiliiton ja alueellisten omakotiyhdistysten jäsenetujen piiriin liittyi messujen aikana 741 uutta jäsentä!

Ennätyshelteinen kesä ei haitannut messutyötä Omakotiliiton messuosastolla Porissa. Satakunnan alueen aktiivit jakoivat Porin Asuntomessuilla yhdessä Omakotiliiton toimijoiden kanssa messukävijöille tietoa Omakotiliitosta ja paikallisista yhdistyksistä. Asuntomessut ovat paikallisille yhdistyksille oiva tilaisuus kertoa toiminnastaan sekä tavata vanhoja ja hankkia uusia jäseniä. Tänä vuonna Omakotiliiton ja alueellisten omakotiyhdistysten jäsenetujen piiriin liittyi messujen aikana 741 uutta jäsentä!

Vuonna 2016 perustettu Porin Seudun Omakotiasukkaat kiinnosti messuvieraita, ja yhdistykseen liittyi messujen aikana huimat 200 uutta jäsentä. Muutkin Satakunnan yhdistykset saivat osansa uusista jäsenistä; muun muassa Rauman Pientalot, joka on toiminut Raumalla jo vuodesta 1980, keräsi yli 50 uutta jäsentä. Yhteensä Satakunnan alue vahvistui yli 300 jäsenellä.

Porin Seudun Omakotiyhdistys on nuoresta iästään huolimatta hyvässä kasvuvauhdissa, ja jäsenmäärän kasvaessa myös yhdistyksen vaikuttavuus lisääntyy. Kuten muuallakin Suomessa, Porin seudulla omakotiasujia huolettaa asumisen kustannukset. Omakotiliiton jäsenyhdistyksenä Porin Seudun Omakotiasukkaat pystyy vaikuttamaan asumisen asioihin sekä paikallisesti että valtakunnallisesti.

jouni-mettälä-messut
Porin Seudun Omakotiasukkaiden puheenjohtaja Jouni Mettälä.

‒ Hienoa, että saimme Asuntomessut Poriin, sillä messut ovat olleet yhdistykselle hyvä kasvunvauhdittaja. Toivotamme uudet jäsenet lämpimästi tervetulleiksi mukaan yhdistyksen etujen pariin. Myös uudet aktiivit ovat tervetulleita mukaan toimintaan tekemään yhdistyksestä entistä paremman, toteaa Porin yhdistyksen puheenjohtaja Jouni Mettälä.

Asuntomessuilla on joka vuosi oma paikallinen leimansa, ja messuilla löytyy uutta katsottavaa vuodesta toiseen. Asuntomessut on vuoden kohokohta kaikille asumisesta kiinnostuneille, ja messuilla vieraileekin kävijöitä ympäri Suomen, mikä näkyy myös Omakotiliiton jäsenhankinnassa.

Lisätietoja:

Porin Seudun Omakotiasukkaat ry, puheenjohtaja Jouni Mettälä, 040 841 6674

Suomen Omakotiliitto on maamme pientaloasukkaiden ja vapaa-ajan asunnon omistajien valtakunnallinen edunvalvonta- ja palvelujärjestö. Omakotiliittoon kuuluu 250 vapaaehtoisvoimin toimivaa omakotiyhdistystä ja vapaa-ajan asukkaiden yhdistystä, joiden yhteenlaskettu jäsenmäärä on noin 74.000 jäsentä. Omakotiliitto on maamme 1,1 miljoonan pienkiinteistön omistajan ja 2,7 miljoonan pientaloasukkaan asialla. Lisäksi liitto ajaa maamme lähes 500.000 vapaa-ajan asunnon omistajan etua.