21.11.2021 11.16

Nokian asukkaille oma omakotiyhdistys

Nokialle perustettiin 19.11. Nokian Seudun Asukkaat ry. Perustamiskokouksessa oli joukko aktiivisia Nokian pientaloasukkaita. Uuden omakotiyhdistyksen myötä nokialaiset saavat lisää vaikutusvaltaa aluetta koskevaan päätöksentekoon ja kehittämiseen.

Uuden omakotiyhdistyksen alueeseen kuuluvat Nokian ohella Vesilahti ja Pirkkala, kertoo uusi puheenjohtaja Arto Seppälä. ”Haluamme ajaa nokialaisten omakotiasukkaiden paikallista edunvalvontaa ja rakentaa yhteistyötä kaupungin suuntaan”, Seppälä sanoo.

Tähän asti nokialaisia omakotiasukkaita on palvellut maakunnallinen omakotiyhdistys, mutta juuri nokialaisten asioita ajava omakotiyhdistys on puuttunut. Yhdistyksen perustamista on mietitty jo muutama vuosi, Seppälä kertoo. Kun sopiva joukko paikallisia löytyi mukaan, asia sai tulta alleen.

”Nokia on kasvava kaupunki, jonne rakennetaan jatkuvasti uusia omakotitaloja ja jossa halutaan asua. Nyt meillä on yhdistyksen tukena Omakotiliitto, joka ajaa valtakunnallisesti asukkaiden etuja sekä tarjoaa monenlaista tukea, kuten lakineuvontaa ja valtakunnallisia jäsenetuja. Kun porukka yhdistää voimansa, etenevät asiat tehokkaammin”, uskoo Nokialle omakotitaloa rakentava Jani Lehtonen.

”Nokialaisille merkittäviä jäsenetuja ovat esimerkiksi RTV:n sekä Pohjantähti Vakuutusyhtiön alennukset monen muun edun ohella”, tuumaa Seppälä.

Yhteensä Omakotiliittoon kuuluvia paikallisia omakotiyhdistyksiä on 250 ja jäseniä yli 70 000 ympäri Suomen.

Puheenjohtaja Arto Seppälän vaimo on kotoisin Nokialta, ja kaupunki onkin tuttu kylpylää myöten. Kuva: Viivi Handolin.

Lisätietoja antaa

Nokian Omakotiyhdistyksen ja Hämeen Piirin puheenjohtaja