6.4.2022 13.46

Messukeskuksessa on kevät torstaista sunnuntaihin

Vuoden keväisin tapahtumakokonaisuus Kevätmessut avautuu torstaina 7.4.2022 Helsingin Messukeskukseen. Kevätmessuilla on ohjelmaa mökkeilystä nauttiville, rakentajille, sisustajille, ruokaintoilijoille ja viherpeukaloille. Kevätmessut Helsingin Messukeskuksessa 7.-10.4.2022.

Kevätmessut esittelee ideoita pihoihin ja puutarhaan messujen kolmessa ideapihakokonaisuudessa. Ideapuutarhassa voi tutustua moderniin pihaan, kukkivaan pihaan ja hyötypuutarhaan. Mökkipiha koostuu muun muassa terassipinnoista, vesielementistä, mökkisaunasta, elävästä tulesta ja hiekkarannasta. Erityisesti lapsille suunnatussa Kotipihassa nähdään muun muassa leikkipaikka, leikkimökki ja hiekkalaatikko.

Messujen ohjelmassa tarjotaan vinkkejä remontointiin, rakentamiseen, sisustamiseen, mökille ja pihaan. Asu & Remontoi -alueen Raksanurkassa nähdään erilaisia työnäytöksiä ja tuunauksia, joista voit poimia niksit ja vinkit omiin remonttiprojekteihisi! Raksanurkan juontaa to–pe remonttipiiskuri Perttu Sirviö ja la–su juontaja-näyttelijä Elina Aalto.

Lähiruoka & Luomu on herkuttelijan keidas. Tapahtuma on omistettu suomalaisille pientuottajille, lähellä tuotetulle ruoalle sekä sertifioiduille luomutuotteille. Sisusta-tapahtuma tarjoaa vinkkejä, tuotteita ja inspiraatiota kodin ja mökin sisustukseen. OmaMökki on vapaa-ajan asumisen tapahtuma, joka kokoaa kaiken, mitä mökille ja huvilalle tarvitsee. Mökkilavalla kuullaan ajankohtaiset tietoiskut mökkielämään.

Linnunpönttötalkoot, henkilökohtaista neuvontaa ja tietoiskuja

Omakotiliiton löydät Asu & Remontoi -tapahtumasta osastolta 1b30. Tule juttelemaan omakotiväkemme kanssa ja osallistumaan arvontaan. Uusille jäsenille liittymislahja!

Jo perinteeksi muodostuneella linnunpönttöjen rakentamispisteellämme 1b20 voit nikkaroida oman linnunpöntön maksutta. Vapaaehtoiset yhdistysaktiivimme auttavat sinua.

Kysy asiantuntijoilta! Mikäli lakiasiat tai rakentamisen/remontoinnin kysymykset askarruttavat, voit tulla juttusille neuvojiemme kanssa. Osastollamme on joka päivä paikalla juristi ja rakennusneuvoja.

Gigantti-lavalla Omakotiliiton lakineuvoja kertoo messuvieraille

1. to 7.4. 16.00-16.30  Viisi vinkkiä perintöasioiden järjestämiseen
  2. pe 8.4. 15.30-16.00 Viisi vinkkiä perintöasioiden järjestämiseen
  3. la 9.4. 14.30-15.00 Onnistuneen talokaupan avaimet
  4. su 10.4. 14.30-15.00 Onnistuneen talokaupan avaimet

Neuvontapiste mökkiläisille

Vapaa-ajan asukkaiden liitto VAAL ry on mukana OmaMökki-tapahtumassa osastolla 7f140.

Mökkiläisen neuvontapisteellä vertaisasiantuntijamme neuvovat, miten toimia mökkiläisen usein kohtaamien kysymysten kanssa, kuten esimerkiksi vapaa-ajan asunnon muuttamisessa vakituiseen käyttöön, jätevesiasioissa, jätehuollossa ja vaikkapa mökin kunnossapidossa ja energia-asioissa.

Ohjelmaa Mökkilavalla

1. to klo 15.00-15.30 Näin vaalit mökkisi kuntoa, VAAL ry
  2. pe klo 14.00-14.30 Näin vaalit mökkisi kuntoa, VAAL ry
  3. la klo 14.00-14.30 Mökinostajan muistilista: selvitettävät asiat ennen ostopäätöstä
  4. su klo 14.00-14.30 Mökinostajan muistilista: selvitettävät asiat ennen ostopäätöstä

Nähdään messuilla!

Muista Omakotiliiton etu: Jäsenkortilla messuille tulevat pääsevät sisään kaksi yhden hinnalla

Nostoja messujen muusta ohjelmasta:

Sisustamisen uudet trendit ja värit. Giganttilava to klo 12, pe klo 14, la klo 13, su klo 13.30. Trendiasiantuntija ja sisustussuunnittelija Malla Tapio kertoo sisustamisen uusista tuulista.

Terveyttä takapihalta – villiinny villivihanneksista. Mökkilava pe klo 15 ja la klo 11.30. Biohakkeri Jaakko Halmetojan luento tarjoaa läpileikkauksen oman ekosysteemimme parhaiden ruoka- ja rohdoskasvien hyödyistä, historiasta ja käyttötavoista.

Kuka pelkää valesokkelia – Raksaunelmana 70-luvun talo. Raksanurkka pe klo 14.30. Yrittäjä ja bloggaaja Nata Salmela kertoo remppaprojektistaan, jossa 200-neliöinen vuoden 1971 arvotalo laitettiin uuteen uskoon.

Vuoden mökkiläinen. Mökkilava pe klo 11.30.Vuoden mökkiläiset Marja Hintikka ja Ile Uusivuori palkitaan Kevätmessuilla. Vuoden mökkiläinen -tunnustus annetaan vuosittain henkilölle, joka edistää mökkeilyä ja mökkikuntansa toimintaa.

Must have -yrtit ja -herkut kasvimaalle! Fiskarslava la klo 16. Nimimerkillä @somepuutarhuri somessa vinkkejä jakava puutarhuriopiskelija Johanna Rönnlöf kertoo parhaat niksit hyötykasveista ja yrteistä.

Perinnemestarin vinkit vanhan kodin kunnostamiseen ja uuden rakentamiseen. Giganttilava to klo 12.30. Perinnemestari Hannu Rinne kertoo, miten remontoida ja kunnostaa vanhaa rakennusta siten, että sen historia, estetiikka ja tunnelma säilyy.

Aukioloajat:
to-la klo 10-18
su klo 10-17

Liput ennakkoon edullisemmin: shop.messukeskus.com

Kevätmessut Helsingin Messukeskuksessa 7.–10.4.202. Kevätmessut kattaa tapahtumat Asu & Remontoi, Kevätpuutarha, OmaMökki, Sisusta sekä Lähiruoka & Luomu. Osittain samaan aikaan (9.–10.4.) erityisruokavalioiden Lautasella-tapahtuma.

www.kevatmessut.fi| IG:@kevatmessut_official| FB:Kevätmessut| #Kevätmessut2022