Uutiset ja tiedotteet

20.6.2022 14.00

75 vinkkiä asumiseen -kampanja pyörähtää käyntiin

75-vuotisjuhlavuoden kunniaksi jaamme tuoreille omakotiasukkaille 75 vinkkiä asumiseen. Seuraa somekanaviamme ja kerää kullanarvoiset vinkit talteen.

"Asu vuosi tekemättä mitään isompaa, jos ostat vanhan talon. Sen jälkeen tiedät, millaisia ratkaisuja kaipaat arkeen ja mikä toimii juuri sinulle parhaiten. Pintaremontti on edullista mutta rakenteiden muuttaminen kallista, joten silloin kannattaa olla varma päätöksistä." (Vinkki 1)

Omakotiliiton 75-vuotisjuhlavuonna jaamme yhteensä 75 vinkkiä tuoreille omakotiasukkaille! Vinkkejä on tarjolla liittyen niin remontointiin ja talon huoltoon kuin energiaan ja lämmitykseen, jäte- ja vesiasioihin, talokauppoihin, puutarhaan kuin naapurustoonkin.

Kullanarvoiset vinkit on koottu omakotiaktiiveiltamme ja neuvontaverkostoltamme saaduista neuvoista ja ne julkaistaan loppuvuoden aikana somekanavissamme Facebookissa, Instagramissa ja Linkedinissä. Laita tilit seurantaan viimeistään nyt, niin saat roppakaupalla oivallisia ja kantapään kautta hyväksi todettuja vinkkejä. Kaikki vinkit löydät kanavistamme myös hashtagilla #75vinkkiäasumiseen.

75 vinkkiä -kampanja liittyy Omakotiliiton 75-vuotisjuhlavuoteen, jota juhlistetaan kuluvana vuonna. Liitto on ollut omakotiasujan tukena ja edunvalvojana jo vuodesta 1947 asti!

Perustamisen aikaan liiton nimenä oli Suomen Esikaupunkien Kiinteistöliitto. Taustalla oli tarve hoitaa yhdessä asioita, ja näin syntyi ajatus edunvalvonnasta järjestötoiminnan kautta sodanjälkeisessä ajassa. Aiheet ovat vaihdelleet vuosikymmenten aikana, mutta osa asioista pysyy tapetilla vuosikymmenestä toiseen, esimerkkinä kiinteistöveroasiat. Tärkeänä toimintana alusta lähtien oli myös tiedon jakaminen asumiseen ja rakentamiseen liittyen sekä yhteinen tekeminen.