Paremman asumisen puolesta

Tule paikan päälle tai seuraa etänä!

To 21.4. klo 18.30 Lahden TRIOssa:
Mitä pitää huomioida talossa, kun hankkii kotiin sähköauton latauspisteen?

Lahden Seudun Omakotiyhdistys ry, Omakotiliiton Hämeen piiristä, järjestää luento- ja keskustelutilaisuuden torstaina 21.4. klo 18.30 Lahden TRIOssa, Palvelutori-lavalla, 2. krs., Aleksanterinkatu 18, 15140 Lahti. Energia-asiantuntija Heikki Lehtiniemi esitelmöi aiheesta: Mitä pitää huomioida talossa, kun hankkii kotiin sähköauton latauspisteen.

Tilaisuutta on mahdollisuus seurata etänä Teams-sovelluksen avulla. Etäosallistujien pyydetään ilmoittautumaan osallistumislinkin lähettämistä varten osoitteeseen uusitalo.ple@gmail.com tiistaihin 19.4. mennessä. Tervetuloa!

To 12.5. klo 18.30 Lahden TRIOssa:
Jätteiden kierrätys

Lahden Seudun Omakotiyhdistys ry, Omakotiliiton Hämeen piiristä, järjestää luento- ja keskustelutilaisuuden torstaina 12.5. klo 18.30 Lahden TRIOssa, Palvelutori-lavalla, 2. krs., Aleksanterinkatu 18, 15140 Lahti. Ympäristökouluttaja Johanna Ulmanen Salpakierto Oy:stä esitelmöi Jätteiden kierrätyksestä.

Tilaisuutta on mahdollisuus seurata etänä Teams-sovelluksen avulla. Etäosallistujien pyydetään ilmoittautumaan osallistumislinkin lähettämistä varten osoitteeseen uusitalo.ple@gmail.com tiistaihin 10.5. mennessä. Tervetuloa!

Asukkaiden Lahti

Tervetuloa Asukkaiden Lahti -asukasyhdistystilaisuuteen tiistaina 27.11. klo 17.30. Tilaisuus järjestetään Jalkarannan monitoimitalossa Jalossa, Sarvikuja 1.

Tilaisuudessa saat tietoa, osallistumismahdollisuuksia ja pääset keskustelemaan kaupungin asiantuntijoiden, päättäjien ja yhteistyökumppaneiden kanssa seuraavista aiheista:

• yhteistyö ja vaikuttaminen kaupungissa
  • kodin sisäilma ja energia-asiat
  • rakennusvalvonta
  • kaavoitus ja kaupunkisuunnittelu
  • metsät, rannat, puistot ja leikkipaikat
  • ympäristö- ja jäteneuvonta
  • aluekummitoiminta
  • kadut, liikenne ja ylläpito
  • Lahden eteläinen kehätie

Tilaisuudessa on kahvitarjoilu.

Tilaisuuden järjestävät yhteistyössä Lahden kaupunki, Lahden Seudun Omakotiyhdistys ja Suomen Omakotiliitto

Henrik Saari
vuorovaikutussuunnittelija
Lahden kaupunki
etunimi.sukunimi@lahti.fi

Tapahtuma Facebookissa

Lahden Seudun Omakotiyhdistyksen kumppani on LähiTapiola Vellamo

Lahitapiola_logo+ltfi_30pros

OMAKOTILIITON JULKILAUSUMA JA LAHDEN SEUDUN OMAKOTIYHDISTYKSEN EDUSKUNTAVIERAILU TUOTTIVAT TULOSTA!

Lahden seudun omakotiyhdistys ( LASEO ) ja Heinolan Omakotiyhdistys vieraili Eduskunnassa Timo Heinosen vieraana. Vierailusta saatiin todellisia tuloksia aikaan. Kansanedustaja Timo Heinonen otti Omakotiliiton Superviikonloppuna laatiman julkilausuman kiinteistöverosta aktiivisesti vastaan. Asiasta käytiin aktiivista keskustelua paikan päällä ja Heinonen lupasi viedä asiaa eteenpäin. Keskustelu kävi vilkkaana myös kotitalousvähennyksestä, varsinkin yksin asuvien kohdalta.

Valtiovarainministeri Petteri Orpo päätti julkilausuman pohjalta, että asiaa ei tässä muodossa viedä eteenpäin.

LOPPUTULOS ON MAHTAVA. NYT JOKAINEN PIENTALOASUKAS SÄÄSTÄÄ NOIN 300 – 600 € VUODESSA.

Tämä summa vastaa noin 10 – 20 vuoden omakotiyhdistyksen jäsenmaksua. Nyt tuli itsekin todettua, että kun ollaan oikealla asialla, oikeassa paikassa, oikeiden henkilöiden kanssa keskustelemassa, niin tulee järkeviä päätöksiä jopa nopeasti.

Tämä vääntö ei tietenkään lopu tähän, mutta asia on siirtynyt nyt vuodelle 2022. Tästä kiitos kuuluu Omakotiliiton aktiivisille jäsenille. Kiitos heille.

Julkilausuma >>

SEURAAVA AKTIVITEETTI

LASEO esiintyy yhdessä Lahden kaupungin kanssa 27.11.2018 klo 17.30 Jalkarannan monitoimitalossa. Siellä keskustellaan mielenkiintoisia asioita, jotka koskettavat Lahtelaisia pientaloasukkaita. Toivottavasti saadaan sielläkin yhtä hyviä päätöksiä kuin eduskunnassa. Nähtäväksi jää. Sinne otetaan noin 10 teemaa käsiteltäväksi. Ota naapurisikin mukaan. Tilaisuus on kaikille vapaa.

TERVETULOA

LAHDEN SEUDUN OMAKOTIYHDISTYS OLI MUKANA ANIANPELLON MARKKINOILLA 10-11.8. VÄÄKSYSSÄ

Lahden Seudun Omakotiyhdistyksen ja Asikkalan Vapaa-ajan Asukkaiden aktiiveja oli tavattavissa Anianpellon markkinoilla Vääksyssä 10-11.8.2018.

Lahden Seudun Omakotiyhdistys ja Asikkalan Vapaa-ajan Asukkaat osallistuivat Anianpellon markkinoille yhteisellä teltalla.

Lauantaina klo 15:30 oli tarinatuokio, jossa Asikkalan kunnanjohtaja Rinna Ikola-Norrbacka, kunnanvaltuuston puheenjohtaja Hilkka Kemppi ja Asikkalan Vapaa-ajan asukkaiden edustaja keskustelivat aiheinaan Asikkalan kunnan strategia, kesasukastoiminta, Asikkalan kunta 170 vuotta ja liikunta Asikkalassa.

LASEO_Anianpelto_800
Lahden Seudun Omakotiyhdistyksen hallitus kokoustaa Anianpellon markkinoilla 2018