Kihniön kausi- ja omakotiasukkaat ry

RITVA KOIVISTO KIHNIÖN YHDISTYKSEN JOHTOON

Kihniöläissyntyinen Ritva Koivisto Parkanosta valittiin Kihniön Kausi- ja omakotiasukkaat ry:n uudeksi puheenjohtajaksi yhdistyksen syyskokouksessa Kihniössä. Nykyinen puheenjohtaja Pentti Torkko jatkaa yhdistyksen varapuheenjohtajana.

Ritva Koiviston ensisijaisena tavoitteena on yhdistyksen jäsenmäärän kasvattaminen, sillä yhdistys pyrkii saamaan jäsenikseen myös kihniöläisiä omakotiasukkaita. Yhdistys perustettiin aikanaan ajamaan ensisijaisesti mökkiläisten etuja, mutta laajensi tämän vuoden alussa toimintaansa myös omakotitaloasukkaille.

Yhdistys kuuluu Omakotiliittoon ja tarjoaa sen kautta merkittävät jäsenedut ja edunvalvonnan jäsenilleen.

Uusi puheenjohtaja pyrkii myös saamaan paikalliset yrittäjät tarjoamaan paremmin palveluitaan jäsenistölle.

KIHNIÖN KAUSIASUKKAAT RY:N SYYSKOKOUS

Yhdistyksen syyskokous Ravintola Pyhäniemessä lauantaina 3.12.2022.
Kokous hyväksyi vuoden 2023 toimintasuunnitelman ja talousarvion.
Hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Pentti Torkko Seinäjoelta.
Hallituksessa jatkavat Anita Salonen, Hannu Mäkelä ja Leif Saarela.
Uudeksi hallituksen jäseneksi valittiin Ritva Koivisto Parkanosta.

KESÄTAPAHTUMA ja YHDISTYKSEN KEVÄKOKOUS Pyhäniemen kesäteatterissa 9.7.2022

Kevätkokous koronan varjossa

Kihniön kausiasukkaat ry piti kevätkokouksensa kesäkuussa, kun tiukimmat koronarajoitukset olivat ohi. Yhdistys toimii kuitenkin edelleen säästöliekillä. Omat ja Kihniön yhteiset tapahtumat ovat peruuntuneet kevään ja kesän osalta.

Kevätkokouksessa luotiin katsaus viime vuoteen. Se oli yhdistyksen ensimmäinen täysi toimintavuosi ja erittäin vilkas. Yhdistyksellä oli kymmenkunta tapahtumaa. Jäsenmäärä kasvoi myös reippaasti 58 prosentilla. Loppuvuodesta jäseniä oli 45.

Kausiasukkaat-yhdistys tulee tiedottamaan toiminnasta omilla kotisivuillaan ja fb-sivuillaan sitten, kun toimintaa päästään aloittamaan uudestaan.

Kihniön kausiasukkaat ry:n hallitus piti kokouksensa lauantaina 21. maaliskuuta verkkokokouksena – kuten korona-aikana pitääkin.

Hallitus hyväksyi toiminta- ja talouskertomukset vuodelta 2019 esitettäviksi kevätkokoukselle. Ilonaihe oli 45:teen noussut jäsenmäärä. Yritysyhteistyö on myös vahvistunut. Kausiasukkailla oli yli puolentusinaa omaa tapahtumaa. Lisäksi oltiin muissa tapahtumissa mukana joko esittelypöydin tai puhein.

Tänä vuonna päätettiin järjestää 1-2 yhdistyksen omaa tapahtumaa ja osallistua paikkakunnalla järjestettäviin tapahtumiin. Hallitusta pohditutti kovasti koronatilanne; mitään varmoja suunnitelmia ei tässä vaiheessa voi olla.

Päätettiin toteuttaa Kehitys-Parkin ja Kihniön Yrittäjien kanssa kyselytutkimus kausiasukkaiden toiveista Kihniön palveluille ja yhdistyksen toiminnalle. Todettiin, että Ylä-Satakunta-lehti julkaisee mökkinumeron 8.4.2020.