Asikkalan vapaa-ajan asukkaat

Kaikki Asikkalan kunnan tarjoamat liikuntapalvelut sekä kirjasto ovat myös Asikkalan vapaa-ajan asukkaiden vapaassa käytössä.

Liikuntapalvelut

Asikkalan luonnonläheinen ja kaunis liikuntaympäristö ovat omiaan tarjoamaan upeat puitteet monipuolisen liikunnan harrastamiselle. Asikkalan kunta on julistautunut terveysliikuntakunnaksi ja liikunta on yksi kunnan strategian painopisteistä. Panostus liikuntaan näkyy mm. laajana terveysliikuntaryhmätarjontana, lähiliikuntapaikkojen ja olosuhteiden kehittämisenä ja kuntalaisten kohtaamisena liikunnan kautta. Asikkala palkittiin Suomen liikkuvimpana kuntana urheilugaalassa.

Kirjasto

Asikkalan kunnankirjaston palvelut ovat myös vapaa-ajan asukkaiden käytössä.

Omatoimikirjasto on käytössä joka päivä kello 7-21. Omatoimikirjastoa varten tarvitaan henkilökohtainen kulkukortti. Kortti anotaan kirjastosta ja siitä peritään 10 euron panttimaksu.

Kirjaston tavaralainaamo

Kirjastolta osoitteesta Asikkalantie 21 löytyy lainattavaksi erilaisia esineitä ja pientyökoneita sekä liikuntavälineitä. Tavaroiden varaus etukäteen kirjaston asiakaspalvelusta paikan päältä tai kirjasto@asikkala.fi, p. 044 778 0741.

Tarkempaa tietoa lainaamosta löytyy: https://asikkala.fi/kulttuuri-ja-vapaa-aika/kirjasto/kirjaston-esinelainat/

Asikkalan kunnan lainauspalvelut:

Lämpökamera

Ympäristönsuojelusta tekniseltä toimistolta osoitteesta Asikkalantie 21 (avoinna arkisin 9-15) on lainattavissa lämpökamera veloituksetta käyttöösi. Kameran laina-aika on 1 viikko. Varaa kamera etukäteen ympäristönsuojelusihteeriltä (Anniina Jäntti, p. 044 778 0277, anniina.jantti@asikkala.fi). Tullessasi lainaamaan ota voimassa oleva henkilötodistus mukaasi!

Lisätietoa lämpökuvauksen suunnitteluun liittyen löytyy osoitteesta https://asikkala.fi/asuminen-ja-ymparisto/ymparistonsuojelu/ilmastotyo/lampokamera/

Happimittari

Tekniseltä toimistolta löytyy lisäksi Vesiensuojeluun ja yhdistyksille happimittari vesistöjen happitilanteen kartoittamiseen sekä muitakin näytteenottimia.