Tuusulan Omakotiyhdistys

Tuusulan Omakotiyhdistyksen kesäretki Loviisaan

Teemme kesäretken lauantaina 15. kesäkuuta Eija´s Garden -elämyspuutarhaan, joka sijaitsee Ahvenkoskella Loviisassa. Iltapäivällä tutustumme Ruotsinpyhtäällä sijaitsevaan Strömforsin Ruukin alueeseen. Tietoja näistä paikoista löydät täältä: eijasgarden.fi ja stromforsinruukki.com.

Retken ohjelma:
Kello 8.30 bussi lähtee Hyrylän Torpalta
Kello 10.00 – 12.00 opastettu kierros puutarhaan ja pullakahvit
Kello 12.00 – 13.00 aikaa käydä puutarhamyymälässä (perennoja sekä puutarhan sisustustuotteita ym.)
Tämän jälkeen siirrymme Ruotsinpyhtäälle Strömforsin Ruukkiin
Kello 14.00 Lounas Strömforsin Ruukin alueella sijaitsevassa ravintolassa

Ruukin alueella on useita pieniä taide- ja käsityömyymälöita, kesäisin vaihtuva taidenäyttely sekä mahdollisuus tutustua ruukin alueen muihin kohteisiin. Kaikki nämä kohteet sijaitsevat pienellä alueella ja niihin on ilmainen sisäänpääsy.

Palaamme Torpalle takaisin n. 17.00 mennessä.

Retken hinta on 50 € sisältäen edellä mainitut kuljetukset ja puutarhakierroksen pullakahveineen sekä lounaan. Tälle kesäretkelle olemme varanneet paikat 35 omakotiyhdistyksen jäsenelle.

Varaa paikkasi ja laita viestiä Hannele Ollille s-postilla: olli.hannele2015@gmail.com tai puhelimitse, p. 0403 101 216

Tervetuloa kesäretkelle!

Omakotiyhdistyksen jäsenet tutustuivat Keravan KOFF:in tehtaaseen 3.10.2023

Tutustuminen KOFF:in Keravan tuotantolaitokseen tiistaina 3.10.2023, klo 17:00 – 19:00. Tutustumiskäynnille tulee ilmoittautua etukäteen ma 25.9. mennessä Hannelelle puh. 040 310 1216 tai sähköp.: olli.hannele2015@gmail.com. Käynnille mahtuu viisitoista (15) ensimmäistä ilmoittautumisjärjestyksessä. Kimppakyytiä haluavien tulisi olla Torpalla, Koskelantie 4, klo 16.30 mennessä! Tutustumiskohteen osoite on Sinebrychoffinaukio 1, 04250 Kerava. Tuotantolaitoksen esittelyssä kerrotaan mm. kiinteistön energian kulutuksesta. Tarjolla on kahvia ja pullaa sekä talon juomia.

Mukana oli 21 osallistujaa!

Teatterimatka Tampereelle la 18.2.2023

Tuusulan Omakotiyhdistys järjestää teatterimatkan yhdistyksen jäsenille perheineen Tampereen Työväenteatteriin la 18.2.klo 13 alkavaan näytäntöön.
Bussikuljetus lähtee Hyrylän Torpalta, Koskelantie 4, klo 9.00 lauantaiaamuna.

Näytäntöä edeltää lounasruokailu ravintola Ståhlberg Catering:ssä.
Sitova ilmoittautuminen ti 24.1.2023 mennessä Hannele Olille p. 040 310 1216 tai sähköpostiin: olli.hannele2015@gmail.com maksu teatterilippu 47 € ja ruokailu 15 € yht. 62 €/hlö. Samalla Hannelelle voi ilmoittaa ruokatoiveen (vegaani, gluteeniton ym.). Yhdistys tarjoaa kuljetuksen Helsingin tilausliikenteen bussilla.

Mukaan mahtuu 40 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä!
Ilmoittautumiset ovat sitovia, eikä maksuja palauteta. Esteen sattuessa, jää ostajan vastuulle joko myydä tai lahjoittaa lippu eteenpäin.

Maksu tulee maksaa viimeistään ke 25.1.2023 yhdistyksen tilille FI86 1366 3006 1036 34.

Tampereen Työväen Teatterin ohjelmisto on tänä keväänä erityisen kotimainen ja erityisen kiinnostava. Kansallisella näyttämöllä on koettavaa niin perinteistä puheteatteria arvostaville kuin teatterin uusista tuulista ammentavia teoksia rakastaville. TTT:n kaikki kuusi omaa ensi-iltaa ovat kotimaisia, ja niistä peräti viisi on kantaesityksiä. Lisäksi ohjelmistossa on residenssiteos, yhteistuotanto ja vierailuja.
Katrina palauttaa kerta heitolla uskoni korkeatasoiseen suomalaiseen teatteritaiteeseen.

Suurella näyttämöllä nähdään vaikuttava puhenäytelmä Katrina. Sally Salmisen kansainväliseen menestysromaaniin perustuvan teoksen on Juha Hurmeen suomennoksen pohjalta näytelmäksi sovittanut Seija Holma, ohjaaja on Johanna Freundlich. Ahvenanmaalle sijoittuvan näytelmä on kuvaus vahvuudesta, kyläyhteisöstä ja rakkaudesta perheeseen. Nimiroolissa nähdään Jonna Järnefelt. Luvassa on vahva tarina ja koskettavaa näyttelijäntyötä. Kantaesitys on 11.1.2023.

KATRINA - Karhean kaunis rakkaustarina

Nuori Katrina jättää turvallisen kotinsa Pohjanmaalla ja lähtee Johanin matkaan, haluaa luottaa hurmaavaan suupalttiin. Talollisen tyttärestä merimiehen muijaksi, lapsikatras jaloissa, leipäjauhot tiukassa. Ja silti: katseessa voima ja usko omaan itseensä. Vaatimaton elämä näyttäytyy merkityksellisenä ja suurenmoisena.

Kertomus vahvasta naisesta, ylpeydestä, jääräpäisyydestä ja oikeudentunnosta, mutta myös sopeutumisesta ja rakkaudesta perheeseen. Perheeseen, jossa aikuistuvat lapset etsivät onneaan ja oikeuksiaan pienen mökin seinät ryskyen...

Lue lisää: https://ttt-teatteri.fi/program/katrina/

LISÄÄ LÄHIRETKIÄ?

10.10.20 retkellä Ruotsinkylän tutkimusmetsässä

Näissä olosuhteissa lähiretket ovat turvallisimpia, joten jäsenistöltä toivotaan palautetta seuraavista Metsänautin ehdotuksista tuleviksi retkiksi.

• Luontoretki Sipoonkorven kansallispuistoon
  • Tutustuminen Suomiehen reittiin Hyvinkäällä
  • Talvella lumikenkäilyä ja jos lunta ei ole voi lumikenkiä käyttää suokävelyyn
  • Helsingissä Lammassaaren luontoretki

Retkille on saatavilla myös retkieväitä tai jos haluaa eräruokailua järjestää niin se onnistuu myös.

Luontoretki Ruotsinkylän tutkimusmetsään Tuusulassa 10.10.2020 klo 13-16

13.00 Retki alkaa osoitteessa Maisalantie 237
13.15 Aistiretki metsään, tietoa tutkimusmetsän luonnosta, metsämieliharjoite
14.30 Nokipannukahvit, hiillosrieskaa ja tikkupullaa nuotiolla
16.00 Retki päättyy

Jäsenen retkimaksu oli 10 €, mukana oli 20 ensimmäistä ilmoittautujaa.

Metsäretki toteutettiin yhteystyössä Metsänautti Oy:n Jonna Granrothin kanssa.
metsanautti.fi