Tuusulan Omakotiyhdistys

OMAKOTITALKKARI - eläkkeellä oleville ja terveysrajoitteisille jäsenille

Talkkarit: Miikka Rynkänen (15.5.24-14.1.25)

Työtilaukset otetaan vastaan numerossa 040 445 9380.

Tuusulan Omakotiyhdistyksen omakotitalkkarin toiminnasta:

Palveluun kuuluvat pihatyöt (mm. nurmikoiden ja pensasaitojen leikkuu, lumityöt ja hiekoitus) sekä pienimuotoiset kiinteistön kunnostustyöt. Palvelusta veloitetaan 15 € / tunti (palvelun vähimmäisaika on kaksi (2) tuntia) + kilometrikorvaus 0,57 €/km (Hyrylän Torpalta työkohteeseen ja takaisin). Omakotitalkkari perii työmaksun ja Omakotiyhdistyksen laitteiden vuokran maksupäätteellä korttimaksuna. (Vain perustellusta syystä voidaan jättää tilisiirtolomake, jolla maksu suoritetaan. Jos Laskutukseen päädytään, Omakotitalkkarin työlasku tulee maksaa omakotiyhdistyksen tilille FI57 1555 3000 1025 26. Hyrylän Torpan omistaman laitteiden vuokra maksetaan tilille FI40 1366 3007 1001 67.)

Asiakas eli palvelun tilaaja tarjoaa omakotitalkkarin käyttöön kaikki ne välineet, työkalut ja aineet, joita kyseisen työn suorittamisessa tarvitaan tai vuoraa laitteet Omakotiyhdistykseltä.

Jos omakotitalkkari käy asioimassa asiakkaan toivomuksesta, vastaa asiakas kuluista, jotka siitä omakotitalkkarille aiheutuvat.

Koska omakotitalkkari on normaalissa työsuhteessa yhdistykseen, on yhdistyksen noudatettava työsuojelulainsäädäntöä. Siksi omakotitalkkari ei kiipeä katolle eikä puihin, ei kaada suuria puita eikä saa käyttää irtotikkaita työskentelyalustana. Sähkö- ja putkityöt kuuluvat luvanvaraisiin töihin, joten niitä ei omakotitalkkari voi tehdä. On myöskin syytä muistaa, että mitkään vakuutukset eivät korvaa vahinkoa tai tapaturmaa, joka sattuu toimittaessa lainvastaisesti.

Omakotitalkkaritoiminnan tukihenkilönä toimii yhdistyksen hallituksen jäsen Jouni Lakaniemi, puh. 050 577 3106. Hänelle voi välittää saamastanne palvelusta niin ruusuja kuin risujakin.

Ajankohtaista talkkaripalveluissa:

Yhdistykseen on palkattu työllistämistuella kaksi uutta talkkaria, jotka kulkevat työparina. Parivaljakon palvelusta  veloitetaan 20 €/h. Palvelun vähimmäisaika on yksi (1) tunti) + kilometrikorvaus 0,61e /km (Hyrylän Torpalta työkohteeseen ja takaisin).

Työtilaukset otetaan vastaan numerossa 040 445 9380.

Talkkaripalvelusta saatua palautetta

"Kiitos taas kahdesta reippaasta pihatalkkarista. Miehet tekivät reippaasti hommia, leikkasivat nurmikon, siistivät pensaiden juuret ja tekivät kaatopaikkakuorman peräkärryyn. Heistä on iso apu ikäihmisille. Toivottavasti sama jatkuu. Ps. Miikan töihin ollaan myös tyytyväisiä."

"Meillä kävi tänään omakotitalkkari pensasaitaa leikkaamassa ja katkaisemassa joitakin vaahteran oksia. Olemme oikein tyytyväisiä sekä talkkariin, että työn tulokseen ja tulemme vastakin käyttämään hänen palvelujaan tarvittaessa."

Uusi järeä oksasilppuri nyt vuokrattavissa omakotitalkkarin käyttämänä!

IronBaltic

Sporttikoneesta vuokravälineeksi hommattu iso ja tehokas oksasilppuri hintaan 35 € / vrk. Laitetta vuokrataan vain omakotitalkkarikäyttöisenä. Laite tulee itse kuljettaa peräkärryllä tai isolla pakettiautolla työkohteeseen.