Tuusulan Omakotiyhdistys

Yhdistyksen toiminta ja tapahtumat

Tältä sivulta löydät viimeisimmät uutiset toiminnastamme sekä tapahtumailmoitukset.

Olemme järjestelleet sivuja uusiksi niin, että sääntömääräiset kokoukset sekä hallituksen kokoukset ilmoitetaan omilla sivuillaan. Menneet tapahtumat on laitettu vuosittain omille sivuille tapahtuma-arkistoon.

Pihakilpailut ovat myös pääseet valikossa omaksi osiokseen.

Omakotipäiville on perustettu oma pääsivu, jonka alle on kerätty tietoja menneistä Omakotipäivän tapahtumista.

Tervetuloa osallistumaan ja toteuttamaan toimintaamme!

Tuusulan Omakotiyhdistyksellä vilkasta toimintaa

Päivö Kuusisto jatkaa Tuusulan Omakotiyhdistyksen puheenjohtajana seuraavat kaksi vuotta. Yhdistyksen varapuheenjohtajaksi valittiin Hannele Olli, sihteeriksi Timo Järvinen ja taloudenhoitajaksi Marko Honkanen. Muina hallituksen varsinaisina jäseninä jatkavat Rauno Turkki, Raija Reininranta ja Jorma Sulander. Uutena hallituksen varsinaiseksi jäseneksi valittiin Seija Ylijoki. Myös kaikki erovuorossa olleet hallituksen varsinaiset jäsenet Reijo Isoaho, Timo Järvinen, Jouni Lakaniemi, Briitta Lehtelä ja Timo Huhtaluoma valittiin jatkamaan vuosiksi 2023-2024.

Hallituksen varajäseniksi valittiin vuodeksi 2023 järjestyksessä: Marko Honkanen, Outi Brown, Riitta Harkimo, Jorma Ceder, Hans Lehtelä, Jorma Lehmus, Kalevi Piippo, Tiia Arhamaa ja Mika Maaninka.

Omakotiyhdistykseen liittyi viime vuonna 172 uutta jäsentä. Nettolisäys oli 111, joka oli omakotiyhdistysten kärkitulos koko maassa. Kokonaisjäsenmäärä on nyt 1203.

Tuusulan Omakotiyhdistyksen kevään 2023 tapahtumia ovat helmikuussa mm: Etelä-Tuusulan elinkeinoelämän historia-luento ke 8.2 klo 18 Hyrylän Torpalla, teatteriretki Tampereelle la 18.2. näytäntöön Katrina. Kaikki 49 paikkaa täyttyivät muutamassa päivässä. Helmikuussa alkaa myös Torpalla pidettävän Kesäkahvilan työntekijöiden haku.

Maaliskuussa su 12.3.2023 klo 15.30-17 järjestetään Torpalla Turvallisuuspaneeli, jonka osanottajiksi ovat lupautuneet tuolloin taas puolustusministerinä toimiva Antti Kaikkonen, paikallisesta palo- ja pelastustoimesta vastaavan Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen valtuuston puheenjohtaja Eemeli Peltonen ja kenraalimajuri evp. Pekka Toveri. Tilaisuuden juontajana on Suomen Omakotiliiton toiminnanjohtaja Marju Silander.

Huhtikuun 13. päivänä on Torpalla klo 17. Kiertokapulan kompostointi-info ja yhdistyksen kevätkokous klo 18 alkaen. Sääntömääräisten asioiden lisäksi kertoo liiton talous- ja hallintojohtaja Katja Keränen ajankohtaisista edunvalvontahankkeista. Aivan kuun lopussa ilmestyy yhdistyksen vuosittainen Omakotipäivä-julkaisu, joka jaetaan Tuusulan kaikkiin pientaloihin ja Hyrylän alueella kaikkiin talouksiin.

Toukokuun 6. päivänä vietetään tämän vuoden Omakotipäivä-tapahtumaa. Yritysten pientaloasukkaille suunnattujen tuotteiden ja palvelujen infopisteiden lisäksi on tarjolla paljon ohjelmaa lapsiperheille mm. Kengurumeininki, talutusratsastusta ja erilaisia kotieläimiä ja paljon muuta.

Toukokuun loppupuolella järjestetään perinteinen ulkomaanreissu, jonka kohteesta otetaan vielä vastaan ehdotuksia. Viime vuoden reissukohteena oli Bryssel, jossa tutustuttiin mm. EU-parlamenttiin.

Kesäkuussa juhannusviikon alussa on vuorossa perinteinen Pihakilpailu.

Omakotitalkkaritoiminnassa on ollut rekrytointiongelmia maan erinomaisesta työllisyystilanteesta johtuen. Talkkaritoiminnan jatkosta on käynnistetty neuvottelut kunnan kanssa. Vuokravälineitä on ennätysmäärä. Vuokraustoiminnan tuotoilla pyritään kattamaan aiheutuneet kulut.