Paremman asumisen puolesta

Talvikuulumisia, vinkkejä ja jäsenkirje 1/2023

Uusi hallitus järjestäytyi 16.1.2023. Löydät meidät yhteystiedoista (klikkaa). Ohessa jäsenkirje 2023/1 (klikkaa).

Etusivullamme on kuva viime vuoden Porvoon valofestivaalista ja tämän vuotinen Porvoon Valot on pe-la 10.-11.2.2023 klo 18-21. Lisätietoja löytyy täältä.

Muista näin lumisen ja liukkaankin talven myötä, että lain mukaan tontinomistaja tai tontin vuokralainen vastaa tontille johtavan kulkutien kunnossapidosta ja siihen liittyen tonttiliittymän kohdalle auratun lumen ja jään poistamisesta sekä ojarummun avoinna pitämisestä. Lue lisää täältä. Lisäksi kunnossapidon työnjaosta löytyy Porvoon kaupungin koostamaa tietoa ja ohjeistusta, josta löytyy myös ympäristöministeriön Kadut kuntoon -julkaisu.

Monipuoliset Kevätmessut Helsingin Messukeskuksessa 30.3. – 2.4.2023 tarjoavat meille huiman kattauksen tietoa ja uusia tuulia. Omakotiyhdistyksen jäsenet pääsevät kaksi yhden hinnalla messuille jäsenkorttia vilauttamalla.

Merkitsethän jo kalenteriisi maanantain 17.4 klo 18 Porvoon Omakotiyhdistyksen kevätkokouksen. Kokouksen yhteydessä saamme viimeiset kuulumiset energiaremontin rahoituksesta, toteutuksista ja tilanteesta ylipäänsä.

Voit saada verotuksessa sähkövähennystä, jos vakituisen asuntosi sähkölaskut ovat suuret. Kyseessä on väliaikainen vähennys sähkön korkeiden hintojen vuoksi. Vähennyksen voi saada vain vuodelta 2023. Lue Verohallinnon ohjeistus.

Porvoon Omakotiyhdistys ry:n jäsenenä olet myös Omakotiliiton jäsen ja pääset kirjautumaan jäsensivuille (sivuston yläreunasta), josta löydät pientaloasujalle hyödyllisiä sisältöjä. Jäsensivuilla pystyt myös muuttamaan ja täydentämään jäsentietojasi.

Käy katsomassa myös Facebook-sivujamme https://www.facebook.com/OmakotiyhdistysPorvoo josta löytyy yhdistyksemme tuoreimpia uutisiamme.