Hyvinkään Seudun Omakotiyhdistys
Kuuselantie 145, 05840 Hyvinkää
omakotiyhdistys.hyvinkaa@gmail.com

Toimintasuunnitelma 1.1.2021-31.12.2021

”Hyvän asumisen ja yhteisöllisyyden puolesta”
Yhdistyksen tarkoituksena on edistää jäsenistön edunvalvontaa paikallisissa ja valtakunnallisissa asumista koskevissa asioissa.

Yhdistys ottaa kantaa ja antaa lausuntoja pientaloasujia koskevista kaupungin toimenpiteistä sekä ympäristön ja alueen yleisilmeen kohentamisesta.

Toiminnan periaatteena on järjestää asumisen ja asuinympäristön viihtyisyyteen vaikuttavia tilaisuuksia.

Tulevana toimintakautena yhdistys verkostoituu mahdollisimman laajasti, etsii hyviä yhteistyökumppaneita ja järjestää mahdollisuuksien mukaan tilaisuuksia ja monipuolista toimintaa.

YHDISTYKSEN KOKOUKSET JA JÄSENISTÖ

Kokoukset

Yhdistys pitää sääntömääräiset kevät- ja syyskokoukset.

Sääntömääräisten kokousten lisäksi toimikauden aikana yhdistys järjestää mahdollisuuksien mukaan myös muita tilaisuuksia jäsenistölle. Tilaisuuksiin järjestetään kiinnostavia alustuspuheenvuoroja.

Hallitus kokoontuu tarpeen vaatiessa noin 8-10 kertaa vuodessa.

Jäsenistö

Yhdistys kasvattaa jäsenmäärää hankkimalla aktiivisesti uusia jäseniä alueella.

Aktivoidaan jäseniä osallistumaan yhdistyksen ja keskusjärjestön tapahtumiin.

Yhdistyksen tapahtumissa kysytään ja otetaan vastaan jäsenten toiveita ja tarpeita yhdistyksen toimintaan liittyen.

Jäsen-edut:

Nykyisten voimassa olevien paikallisten sopimusten, Omakotiliiton ja Uudenmaan piirin sopimusten lisäksi yhdistys neuvottelee uusia sopimuksia paikallisiksi jäseneduiksi.

Tehdyt sopimukset ja muut jäsenedut tiedotetaan jäsentiedotteissa. Laitelainaus:
Jäsenistölle tarjotaan mahdollisuus laitteiden lainaamiseen.

TALOUS

Yhdistys hoitaa talouttaan tarkasti ja harkiten ja tekee mahdolliset hankinnat, matkat ja retket kilpailutuksen, laatu- ja hintavertailujen pohjalta.

Talouden tavoitteena on tasapainoisuus. Keskeisenä varainhankintana on jäsenmaksutuotot.

Taloudellinen tilanne kartoitetaan ja seurataan talousarvion toteutumista hallituksen kokousten yhteydessä. Yhdistys tukee taloudellisesti jäsenten osallistumista yhdistyksen toimintaa tukeviin koulutuksiin.

TOIMINTA

Yhdistyksen hallitus pitää vuosikelloa toiminnasta ja tapahtumista.

Koulutukset

Yhdistys järjestää mahdollisuuksien mukaan jäsenistölleen asumiseen, ympäristöön, turvallisuuteen, hyvinvointiin ja terveelliseen asumiseen liittyviä neuvonta- ja koulutustilaisuuksia.

Yhdistyksen hallitus osallistuu Suomen Omakotiliiton järjestötoimintaan, koulutuksiin ja seminaareihin.

Julkaisutoiminta

Päivitetään ja jaetaan Jäsentiedote.

Muuta

Yhdistyksen kaikki toiminta järjestetään koronaviruspandemian sallimissa rajoissa.
Yhdistys tarjoaa jäsenistölleen mahdollisuuksien mukaan elokuva-, teatteri- tai konserttitapahtumia. Yhdistys osallistuu aktiivisesti Omakotiliiton valtakunnalliseen ja Uudenmaan piirin alueelliseen toimintaan. Yhdistys osallistuu mahdollisuuksien mukaan ympäristön siivous- ja haittakasvien poistotalkoisiin.

TIEDOTTAMINEN

Yhdistys ottaa kantaa ajankohtaisiin asioihin lehtikirjoituksin.

Yhdistyksen nettisivut www.omakotiliitto.fi/hyvinkaa ja fi-fi.facebook.com/hyvinkään seudun omakotiyhdistys.

Facebook/hyvinkääläisten ilmoitustaulu.

Yhdistys tiedottaa Aamuposti ja Aamuposti Viikko -lehtien Yhdistykset -palstoilla.

Jäsenkirje jäsenille 2 kertaa vuodessa ajankohtaisista asioista.

Yhdistyksen sääntömääräiset kokoukset ilmoitetaan Aamuposti ja Aamuposti Viikko -lehtien yhdistykset palstoilla, fi- fi.facebook/hyvinkään seudun omakotiyhdistys ja www.omakotiliitto.fi/hyvinkaa sivustoilla.

Kokouskutsut materiaaleineen lähetetään yhdistyksen sääntöjen mukaisesti sähköpostilla ja paikallislehden lehti-ilmoituksella. ”Hyvät yhdistyskäytännöt tuottavat laadukkaita päätöksiä”

Hyvinkäällä 25.11.2020