Lieksan Omakotiyhdistys

Omakotitalkkari

Lieksan Omakotiyhdistys tarjoaa omakotitalkkarin palveluita jäsenilleen. Voit varata talkkarin käyttöösi edullisella 10 € tuntihinnalla (+ km-korvaus).

Varauksen voit tehdä puhelimitse numeroon 040-8583556. Omakotitalkkari palvelee ja ottaa varauksia vastaan ma-pe klo 8-13 välisenä aikana. Ilmoita varauksen yhteydessä tehtävä työ, sijainti, sekä arvio työn kestosta. Esitä jäsenkorttisi Omakotitalkkarille ennen työn aloittamista.

"Omakotitalkkari tekee pihatöitä ja pienimuotoista kiinteistön kunnostusta. Nämä fyysiset työsuoritukset antavat omakotiasukkaille palveluja, jotka eniten auttavat kotona asumista. Ammattiosaamista vaativaa työtä ei tehdä, vaan ajatuksena on antaa naapuriapua ja jokamiestyötä."

Hinta:

Omakotitalkkarin veloitus on 10 € tunnilta. Lisäksi tulee maksettavaksi kilometrikorvaukset 0,57 €/km. Lähtöpaikkana on Lieksan keskusta. Minimiveloitus on 1 tunti.

Varaaminen:

Voit varata palvelun numerosta 040-8583556. Varaukset tulee tehdä 8-13 välisenä aikana.

Työaika sijoittuu 8-13 väliselle ajalle, ellei muuta ole sovittu erikseen.

Huomioithan, että varattu saapumisaika on arvio. Jos sovittuun alkamisaikaan tulee isompia muutoksia, talkkari on yhteydessä suoraan varaajaan.
Ilmoita varauksen yhteydessä tehtävä työ, sijainti, sekä arvio työn kestosta. Esitä jäsenkortti Omakotitalkkarin saapuessa paikalle. Jos tiedät ettet ole paikalla, niin ilmoita jäsennumero varaamisen yhteydessä.

Työtehtävät:

Omakotitalkkari tekee pihatöitä ja pienimuotoista kiinteistön kunnostusta ja siivousta. Nämä fyysiset työsuoritukset antavat omakotiasukkaille palveluja, jotka eniten auttavat kotona asumista. Ammattiosaamista vaativaa työtä ei tehdä, vaan ajatuksena on antaa naapuriapua ja jokamiestyötä.

Työvälineet:

Omakotitalkkari työskentelee asiakkaan tarjoamilla välineillä, joten esimerkiksi ruohonleikkausta varten tilaajalla tulee olla kunnossa oleva ruohonleikkuri.

Esimerkkitöitä:

Ikkunoiden pesu

Nurmikon leikkaaminen

Pensasaidan leikkaaminen

Pienet kodin kunnostustyöt

Haravointi

Lumityöt

Puiden pinoaminen

Omakotitalkkari ei kiipeä katolle tai puihin, eikä kaada puita polttomoottorikäyttöisellä moottori- tai raivaussahalla. Nojatikkaiden käyttö työskentelyalustana on myös kielletty.

Maksaminen

Maksaminen tapahtuu tilisiirron kautta. Käteinen tai pankkikortti ei käy maksuvälineenä. Jos haluat laskun eri osoitteeseen, kuin missä työ tehdään, lisätään mukaan 3 € laskutus/postituslisä.

Omakotitalkkari:

Marko (17.6.2024 - 16.4.2025)

Palaute:

Palautetta omakotitalkkarin toiminnasta voit lähettää sähköpostilla osoitteeseen: lieksa@omakotiliitto.fi

Omakotitalkkaritoiminta on yhdessä TE-keskuksen, Suomen Omakotiliiton ja Lieksan Omakotiyhdistyksen kanssa tuotettu palvelu ja on tarkoitettu yhdistyksen jäsenille. Hankkeessa autetaan pitkäaikaistyöttömiä sijoittumaan työelämään. Omakotitalkkarin apua voivat käyttää kaikki yhdistyksen jäsenet, mutta erityisesti asiakkaiksi toivotaan vanhenevia omakotiasukkaita, jotta he voisivat asua omissa kodeissaan mahdollisimman pitkään.